Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, oktober 29, 2004

Taal


Vandaag even geen googlewhack maar wel een zoekopdracht die aangeeft
dat het niet goed gaat met het Nederlands als taal:

hoe maak ik een massage vakje html in mij website



Vanmorgen onderweg naar school gezellig met Ferdinand lopen kletsen
wat ik door die paar daagjes bij oma toch wel gemist heb. Gisteren
vertelde hij op school over zijn nieuwste hobby: het leren van Latijnse
teksten. Naar aanleiding van zijn verhaal besteed de juf een aantal
lessen aan leenwoorden. Koel. niet? Vanmorgen behandelden wij ondermeer
de ontdekking van de Flores-Mens en de situatie rond marinier Eric
O.

Een uurtje later besprak ik met de mondhygiëniste de politieke en
economische situatie in het Midden-Oosten en dan met name in Iran.
Naar aanleiding van mijn "plannen" naar Cuba te emigreren raadde zij
mij dat af:"Want stel dat Fidel Castro als handlanger van Amerika
achter de moord op Che Guevara zat? Wacht maar liever tot Fidel dood is
en zijn broer Raoul en de rest van de familie het niet meer voor het
zeggen hebben".




Eigenlijk verheugde ik mij op een logeerpartijtje van Eva maar men
bleek andere plannen te hebben. Soms is een belofte aan een vader niet
belangrijk, denk ik dan maar. Ben dus alleen vanavond op het theedrinken met buurvrouw Angélique na en misschien is dat maar beter ook...



U weet nog niet wat te doen met Halloween deze zaterdag?
Kom naar filmhuis Kriterion voor een wilde nacht met ondermeer
een spectaculair optreden van 3in1Ultra: Bad Acting Never Looked So
Good. Deze Shadowcast zal weer op onnavolgbare wijze een vertolking
geven van The Rocky Horror Picture Show.
Komt dat zien!

Interesse in iets anders? Zie dan VJ Zanne aan het werk in Paradiso.


Floris Roubos stuurde ons een leuk bericht:
De site http://www.droomverhaal.nl is vanaf heden online.
Verhaaltjes voor het slapen gaan(na registratie) toegespitst op de
leeftijd van Uw kind.
Kinderen kunnen ook zelf verhaaltjes gepubliceerd krijgen.
Baie nie-warm!




Minister Donner komt weer met een ludiek idee:
Hij wil crimineel gedrag strafbaar stellen.
Als het aan onze onvolprezen minister van Justitie ligt
zullen boeven, schurken en ander gespuis eerdaags het wel uit hun hoofd
laten om de IMEI-code van een mobieltje te wijzigen zodat het
makkelijker wordt met een gestolen toestel te bellen.
Het wijzigen van die code wordt namelijk strafbaar gesteld.
Nou, dat hen leren!

Sterke actie, Piet Hein: het vertonen van crimineel gedrag
zou verboden moeten worden. Wat U zegt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!