Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, september 12, 2004

Toerist in eigen stad



Googlewhack:

organogram intertoys




Het volk mort. Volgens minister Hoogervorst ligt dat puur aan haarzelf.
De mensen zouden hun gezondheid veronachtzamen en daardoor minder vaak

naar de tandarts gaan. Het feit dat de halfjaarlijkse controle uit het

ziekendfondspakket is geschrapt heeft er niets mee te maken.

Binnenkort, zo luidt de verwachting, zullen mensen de gezondheid nog

wat minder belangrijk gaan vinden: zij gaan dan niet meer naar de

fysiotherapeut. Dat de vergoeding voor een bezoek aan deze hulp bij

genezing tegelijkertijd komt te vervallen zal er niets mee te maken

hebben. Zo heeft ook de toename van het aantal ongewenste zwangerschappen duidelijk niets te maken met het feit dat voor veel vrouwen de pil niet meer vergoed wordt door het ziekenfonds. Toch, minister Hoogervorst? Duh!


Als vader trok ik mij het verhaal aan van de man die het reuzenrad van

Londen, "The London Eye", liet stilstaan door er in te klimmen gehuld

in Spiderman-pak, best wel aan. Ik kan begrijpen dat een ouder wiens

bezoek aan een kind wordt ontzegd overgaat tot draconische maatregelen. Niet dat ik goedkeur wat hij

gedaan heeft maar ik kan het begrijpen. Dat is wat anders. Het blijft

namelijk een feit dat de rechten van een vader na een scheiding veelal

beperkt blijven tot het recht om alimentatie te betalen. Maar op een

dag zal dat vast wel veranderen. Of ik die dag nog meemaak?



Gisteravond kwam het er weer'ns van: tijd voor Pilates-oefeningen.
Lekker hoor. Zeker als dat gevolgd wordt door een ochtend uitslapen

mogelijk gemaakt door je zoon die zichzelf wist te vermaken tot maar

liefst half elf! Goed, he?
In de stad een lunch genoten met de

complimenten van vriend Erwin en daarna met hem naar het Amsterdams

Historisch Museum getogen. Tot onze grote verrassing bleek de toegang

gratis te zijn in verband met Open Monumenten Dag. Wisten we niet!
En nu? Nu is Ferdinand de trotse bezitter van een heuse ouderwetse

Beyblade. Een wat? U weet wel: een houten Beyblade. Zeg maar een tol,

dus eigenlijk.

Nog even Eva en haar zusje Dayna vanmiddag de bij boekhandel De Slegte

aangeschafte kadootjes gegeven waarna Eva bij ons de plantjes water

kwam geven en ik een beetje bijkletste met buurvrouw Miriam, buurvrouw

Debbie en buurman Saron die met zijn vriendin, buurvrouw Ilse, veilig is

teruggekeerd van vakantie.

Na weer een leuke dag kwam buurvrouw Angélique die nog leuker maken

door ons te vereren met een bezoek en besloot ik mij naderhand te vermaken met de

finale van het WK-darts. Echter wel met m'n studieboek op schoot voor de

saaie legs...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!