Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, september 11, 2004

9/11


"Voelt U zich nog veilig na 11 september 2001?" is een vraag die velen deze dagen stelden.
Ik vraag mij oprecht af waarom. Hoe vaak bent U persoonlijk bedreigd voor betreffende datum en hoe vaak erna?
En bekenden van U? Hoeveel extra aanslagen zijn er gepleegd na de datum die zelfs een filmtitel werd?
En dan bedoel ik: hoeveel meer dan daarvoor "normaal" was. "Neen", mag de conclusie luiden als ik de vragen op mijzelve betrek."Ik voel mij niet bedreigd door de in de media en door overheden geportretteerde terroristen
maar wel door de diverse overheden die steeds weer met nieuwe plannen en middelen komen om de burger te controleren." Een paranoïde gedachtengang? Wellicht. Maar dat krijg je er dan ook van als je "Dag der Dagen" (oorspr. titel: This Perfect Day) van Ira Levin leest...


Bij oma heerljk pisang goreng gegeten en een anti-jeuk middeltje
gekregen als wapen in de strijd tegen m'n kattevlooi-beten. Daarna
met Ferdinand samen Daniëlle uitgezwaaid op het station en vervolgens
nieuwe truien voor hem gekocht. Verders een beetje door de stad

geslenterd. Gewoon een lekker middagje vader en zoon.

De Ferman kreeg van buurman Dudo een Lego-bouwdoos kado en heeft zich

daar verscheidene uren mee geamuseerd terwijl buurvrouw Johanna

evenzeer geamuseerd toekeek. Op een gegeven moment verschoof zijn

aandacht naar de pas van vakantie thuisgekomen Eva. Diens moeder, buurvrouw Miriam,

bedankte ons voor het verzorgen van haar katten en het achterlaten van

een klein overlevingspakket voor het eerste dagdeel thuis: brood en

melk. 's Avonds kwam buurvrouw Angélique nog meegenieten van buurman

Dudo's versgeperste multi-vruchten drankje en mij deelgenoot maken van

haar redenen voor blijdschap.


Omdat Nedstat blijkbaar wat server-problemen had was dit weblog

gisteren niet zo makkelijk bereikbaar. Geen nood: er zijn erger dingen

in het leven.


Zo zijn in California, USA, verscheidene mensen door gouverneur

Schwarzenegger beroofd van een favoriet tijdverdrijf: het hebben van

geslachtsgemeenschap met een lijk.
Ik ben wel'ns intiem geweest met een ijskoude dame maar sommige mensen

overdrijven't een beetje...;-)



Week-overzicht van niet geplande ontmoetingen:
Collega Claar; buurvrouw Soraya; schoolmoeder Hennie; m'n

fysiotherapeute; Roxanne, een meisje uit m'n groep; buurvrouw Nicole;
schoolvader Gijs, buurvrouw Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!