Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 26, 2004

Stelling 3





Stelling 3:



Als de vrouw vreemdgaat wordt de man gestraft
en als de man vreemdgaat wordt de man gestraft.
Is dat eerlijk?





De reaktie op mijn e-mail aan minister Dekker van afgelopen woensdag
kwam vandaag binnen:






Den Haag, 26 juli 2004


Geachte heer W,


Hartelijk dank voor uw reactie inzake de uitlatingen van minister Dekker in Elsevier Magazine met betrekking tot vakantiedagen.

De minister heeft met haar opmerking willen uitdragen dat zij van mening is dat een redelijk peil van de sociale voorzieningen en de welvaart in Nederland behouden moet blijven. Daarvoor zou het kunnen helpen, zo redeneert zij, om twee of drie vakantiedagen in te leveren. "Dat levert extra arbeidsproductiviteit op en een mooi aandeel aan de oplossing van economische problemen. Je krijgt meer belasting binnen en dus meer geld voor de algemene middelen".

Ze vergelijkt het aantal vakantiedagen met Duitsland. Zij heeft het in die vergelijking over het totaal van vakantie- en ADV-dagen.




Overigens heeft het kabinet ingestemd met de notitie Kiezen voor Groei van minister Brinkhorst van Economische Zaken die met de zgn. Groeibrief op 12 juli jl. aan de Tweede Kamer is aangeboden. Volgens de Groeibrief is het nodig dat mensen niet alleen meer, maar ook langer werken.


Meer informatie over de bovengenoemde brief en de nota kunt u nalezen op de internetsite van het ministerie van Economische Zaken, pagina http://www.ez.nl/content.jsp?objectid=23032




Met vriendelijke groet,



Ministerie Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer

Afdeling Publieksvoorlichting / IPC 855

Rijnstraat 8

Postbus 20951

2500 EZ Den Haag



Monica Tjon Lim Sang

Publieksvoorlichter




Telefoon: 070 - 339 50 50

Openingstijden: werkdagen van 09.00 tot 12.00 uur
Fax: 070 - 339 12 26

Internet : www.vrom.nl

E-mail: info@minvrom.nl



>>> internet@minvrom.nl 21-07-2004 20:35:20 >>>







Als reaktie vroeg ik de persvoorlichter de minister te vragen of zij wist
dat Duitsland een stuk meer verplicht vrije feestdagen kent
en of zij een oplissing weet voor de verwerking van de te verwachten
overproduktie. Ben benieuwd.







Waren vanmorgen met de kinders naar de film "Paniek op de prairie".
Moet zeggen dat-ie niet tegenviel: zowel de kinderen als collega Marieke
(die morgen haar laatste officiële werkdag bij ons beleeft) en ik hebben ons prima vermaakt.
Op de weg terug lekker gespeeld in het Vondelpark.
Balen is alleen dat al die spelende kinderen om mij heen mij doen beseffen
hoezeer ik mijn eigen kinderen mis...:-(






Ontving van Janinel de url van een aardige mondiale aktie: Unlabeled!
Ook ongerust over de invloed van grote merken op ons denken en doen?
Doe mee met de unlabel-aktie via UNLABELED!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!