Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juli 25, 2004

Missen





Elke dag is hier Googlewhack-dag!

vondelpark barbecue toestemming




Werd wakker van kleine koude kindervoetjes die in mijn rug werden geplant: Eva miste haar broer en koos papa's bed als troostplaats. Lief he?

Gisteravond (zoals elke avond) mocht zij een boekje uitkiezen voor het slapengaan. Het werd
"Wat is het verschil tussen jongens en meisjes". Arme papa...Daarnaast wist zij mij met tranen in de ogen en een trillende onderlip te vertellen dat haar broer misschien wel zijn welterusten-knuffeltje
moest missen. De toezegging dat wij hem gauw zullen bellen bood wat soelaas.



Buurvrouw Johanna kwam langs in de veronderstelling dat Ferdinand thuis zou zijn. Blijkbaar had zij de berichtgeveing over zijn afwezigheid gemist. Eva ging mee naar de repetitieruimte alwaar Bas, Carlijn, Sabrina, Mar*, Bas en ondergetekende een aantal scenes voor de Rocky Horror Show doornamen zonder inmenging van de overige castleden die om verschillende redenen verhinderd waren.

Na afloop nog met Bas een biertje gepakt op een vlak bij huis gelegen terras. Al die tijd was Eva fantastisch! Zij zat aan het einde van de dag lekker een Winnie de Poeh-video te kijken terwijl zij zich had verheugd op een bezoek aan de speeltuin. Maar ja, die regen he...



Op andere tijdstippen in het weekeinde zitten schilderen, domino gespeeld en gepuzzeld met de jongedame die ik mijn dochter mag noemen.
Ook al was buurvrouw Miriam later dan anders met ophalen, het voelde als te vroeg. Ik mis haar.

Vanwege een plotseling opgekomen verkoudheid de speelclub voor vanavond afgezegd en terwijl buurvrouw Angélique (die wederom lekker m'n rug gekraakt heeft) in haar eigen woning verder gaat met het kijken naar Zomergasten (met als gaste Heleen van Royen, van wie ik een heuse handtekening bezit!) zoek ik binnen enige minuten de duisternis van de nacht op.
Ook Ferdinand mis ik dus wil ik dit stukje eindigen met een oude uitspraak van hem:
"Gelukkig zit elke nacht tussen twee dagen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!