Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 07, 2004

Justitie



Als de baby ongewenst is, verdrink je het kind gewoon. Omdat in jouw cultuur ongehuwd zwanger raken een schande is legt de rechtbank je een straf op van zes maanden voorwaardelijk. Vermoord je nog een baby dan pas moet je daadwerkelijk de cel in. Streng, hoor! Natuurlijk kun je ook de pil slikken, condooms gebruiken of een andere methode van anti-conceptie gebruiken. Maar waarom zou je?



Ontving een brief van het Ministerie van Justitie. Schrikken, natuurlijk. Onterecht na later bleek. Het was slegs een reaktie op mijn e-mail van 21 juni jl. waarin ik om opheldering vroeg van de wet op de identieficatieplicht per 1 januari 2005. G.N. Roes, de Directeur Wetgeving van het Ministerie verwijst namens de minister in de brief naar kamerstukken 28 017, op te vragen via http://www.overheid.nl. Officiële publicaties.



Zou't dan toch werken?
In dit blog wordt aandacht besteed aan de situatie in Sudan
en niet veel later wordt het bericht overgenomen door het 8 uur journaal! Natuurlijk is het toeval maar dat wil niet zeggen dat U het niet hoeft na te laten om te storten op Giro 555...
(Alweer via Janinel)



Gisteravond kwam een vriendin van buurvrouw Angélique, Monique, informeren naar de huidige verblijfplaats van de kersverse doctorandus.
Vlak ervoor was buurvrouw Johanna langsgeweest om Ferdinand welterusten te wensen. Zij had echter geen tijd om te wachten tot bedtijd.





De dag van vandaag duurde maar en duurde maar. Uiteindelijk kon ik ontsnappen om vlug huiswaarts te keren en mijn tijd spenderen aan een kleine verbouwing die achteraf gezien iets minder klein bleek dan was te voorzien. Maar goed, we gaan stug door. Hasta manana!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!