Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juni 25, 2004

Coup de gras



Zou U dit persoon aannemen?

soliciteren voor in kledingwinkel te werken


En wat bedoelt men met deze zoek-actie?

baby boze geesten iran




Een loonsverhoging van 30 procent. Niet verkeerd. Dat wil ik ook wel.
Eerst maar even minister worden...De argumentatie is ook zo prachtig:
omdat sommig mensen heel veel verdienen moet ons salaris ook belachelijk veel omhoog. Ik vroeg de ministerraad of het salaris van ministers zal dalen als de salarissen van topmanagers worden verlaagd:


Geachte dames, heren,


Niet dat ik Uw belachelijk hoge salaris dat U ongetwijfeld met hard werken verdient misgun maar het voelt een beetje wrang wanneer van mij als burger wordt verlangd om twee jaar lang pas op de plaats te maken
terwijl U zichzelf een verhoging van 30 procent toewijst vanaf 2007.
Uw bruto salaris komt daarmee volgens zeggen op 147.000 per jaar.


Ik zal U niet lastigvallen met een klaagzang over de hoogte van mijn salaris dat wordt uitgekeerd op basis van een 27-urige werkweek maar het is niet voldoende om mijn vaste lasten te dekken.

Ik heb twee vragen aan U:


Mochten de salarissen van topmanagers in dit land ooit dalen (een utopie, ik weet't...) gaat dan ook Uw salaris omlaag?
Zo niet: hoe kunt U blijven vasthouden aan het in veler ogen absurde argument dat Uw salaris exorbitant moet stijgen "omdat topmanagers zo'n hoog salaris hebben"?


Graag een inhoudelijk antwoord waarvoor alvast mijn dank.

Hoogachtend,





Slegs weinige uren later ontving ik dit bericht:

Uw referentienummer: 71984


Geachte heer W,


Hartelijk dank voor uw e-mail.

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail van 25-06-2004.



Gezien het onderwerp heb ik uw bericht doorgezonden aan het Ministerie
van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaries, met het verzoek de
beantwoording over te nemen.

Als gevolg van de aandacht die uw vraag behoeft, kan het zijn dat de
eerder aangegeven beantwoordingstermijn (2 werkdagen) niet wordt
behaald.
Hopelijk heeft u begrip voor deze situatie.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Met vriendelijke groet,

Gerry Middelburg


Contactcentrum Regering.nl
Postbus 51 Informatiedienst




Netjes, niet?




Vandaag toch maar naar het werk en geen EHBO-cursus
of cursus Bedrijfshulpverlening. Beiden bleken eerst dinsdag aanstaande plaats te hebben. De kinderen op de opvang waren vandaag goed bezig. Zou het sinds vorige week strengere regime haar vruchten afwerpen?

Onderweg naar het werk nog even met buurvrouw Miriam staan kwebbelen en later op de dag even bij haar en de kinders langsgeweest. Morgenochtend zal ik Eva gaan ophalen met Ferdinand samen om dan eerst naar de speelgoedwinkel te gaan. Superfer heeft namelijk zijn zwemdiploma B behaald en dat vraagt om een cadeautje. Yihaa!! Buurman Dudo gaf mij wat tips voor de bereiding van mijn Kip Hawaï-schotel van vanavond en buurvrouw Angélique zorgde er voor dat de jongens en meisjes van de Rocky Horror Cast gaan schrikken morgen. Wanneer laatsgenoemden hier komen barbecuen mogen zij mijn nieuwe kapsel aanschouwen; Ik noem het produkt: "Coup kort". Wat is "kort" ook alweer in het Frans? Het is al weer zeker 22 jaar geleden dat ik voor het laatst meer dan vijf woorden achter elkaar sprak in die taal der liefde...




Week-overzicht van niet-geplande ontmoetingen:


Buurvrouw Irene, buurman Arjan, schoolvader Harrie, buurvrouw Mirjam, buurvrouw Johanna, buurvrouw Angélique, vriendin Iris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!