Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, mei 29, 2004

Op de bres



Nadat buurvrouw Janine was komen mee-eten gisteravond tijdig m'n bed opgezocht.
Ferdinand maakte mij op tijd wakker voor mijn favoriete Nickelodeon-serie: Jimmy Neutron! Waar heb ik zo'n goed joch toch aan te danken? Later keek hij met een half ogen tijdens het ministecken naar Children's BBC om een beetje aan zijn Engels te werken en gewoon ook omdat het leuk is. Ook leuk was het dat buurvrouw Miriam en haar dochters Fer en mij gezelschap hielden bij het boodschappen doen. Even naar de bibliotheek geweest en op de markt een paar pakjes Yu-gi-oh kaartjes gescoord voor Ferdinand als beloning voor het meehelpen met opruimen in huis vanmorgen. Nu even van het mooie weer genieten in m'n hangmat.


Waar vaak het zonnetje schijnt is in het thuisland van veel asielzoekers. Toch willen ze vaak hier blijven en vaak is dat om begrijpelijke redenen. U kunt hen een handje helpen door bijvoorbeeld op de link te klikken waar Saranna Maureau, stadsdeelvoorzitter Amsterdam Oud-West, mij via haar weblog op wijst:
Amsterdammers op de bres. Misschien moet er ook maar 'ns een zelfhulpgroep voor kabinetsleden worden opgericht. Je spoort toch niet als je anderen tot bezuinigen oproept en zelf geld over de balk smijt met tonnen voor de herinrichting van werkkamers, woningcorporaties aanzet tot discriminatie van minder bedeelden en tegen de wil van het volk militaire "hulp" verleent. Wat mij eigenlijk aan het hart gaat is dat er niet massaal wordt geprotesteerd. Welnu: op 10 juni aanstaande is Uw kans. Volg de stem van Uw hart of de aanbeveling van Stemwijzer en stem SP. Eh...en stem. Punt.

De hype zet zich voort: in de traditie van Nick Berg en Carlo Cirillo zijn recentelijk in Baltimore 3 kinderen onthoofd. Als we binnenkort iemand horen uitroepen "There can be only one", weten de mensen die de Higlander-films kennen hoe laat het is...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!