Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 30, 2004

Hedwig



Heeft U al gestemd voor de Dutch Bloggies 2004? Ik wel.



Er is dan wel wat onenigheid te bespeuren in sommige delen van de wereld zoals Irak, Afghanistan, Taiwan, Indonesië, Adzjarie, Congo, Israël en Nigeria (om maar een paar brandhaarden te noemen) maar hier is't lente. Je hoeft maar te kijken in de ogen van de tandartsassistente om te weten dat 't eigenlijk stiekum altijd lente is. Als je't maar wilt zien. (Vrij naar Peter de Koning)



De dag van gisteren was er eentje waarop mensen in winterjassen weigeren zich te conformeren aan de verhoogde buitenlucht-temperatuur. De eerste officiële dag zonder collega Jennifer verliep gladjes mede dankzij collega Marieke die de kinderen ook al wat langer kent dan vandaag. Twee oudergesprekken verliepen beiden gemoedelijk waarbij wordt aangetekend dat eentje zelfs onder de rechtstreekse warmte van de zon werd gevoerd! Dit alles temidden van de chaos van de verbouwing die momenteel op de overblijf gaande is. Maar de kinderen zijn happy en den ouders zijn tevree. En dat is wat telt.



Terwijl de Ferman in de karate-dojo een achterwaartse trap werd bijgebracht verdiepte ik mij in de paranoïde gedachten van Michael Moore door middel van zijn beruchte werk "Stupid White Men". Mijn eigen vooroordelen tegen het regime van George Junior en consorten worden niet eens zozeer bevestigd alswel over de top getild. Koel!



Wij waren nog maar net thuis toen buurvrouw Petra langskwam voor wat werkzaamheden. Had net koffie gezet toen zich nog een bezoekster aandiende: buurvrouw Angélique had bedacht de avond bij en met haar buurman (moi) door te brengen.
Nadat Superfer begonnen was aan de reis naar Dromenland en buurvrouw Petra haar eigen huisje opzocht gingen de overgebleven buurvrouw en ik er eens goed voor liggen. Zij had namelijk voor de gelegenheid een kijkschijfje medegebracht:
"Hedwig and the Angry Inch". Een klasse-film. Kan niet anders zeggen. Een goed onderbouwd verhaal, uitstekend camera-werk, goede acteurs en bovenal een uitstekende (en aanstekelijke) soundtrack. Als 't aan mij ligt komt deze film op het repertoire van de castratedgood.



Vandaag staan wij stil bij het overlijden van acteur Sir Peter Ustinov uit onder meer Spartacus en de cult-klassieker Logan's Run. En okee, ook bij de bijzetting van Juliana in de Koninglijke tombe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!