Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, maart 13, 2004

Brommen



De politie van Rotterdam heeft een nieuw wapen in de strijd tegen daklozen.
Je gaat ze gewoon een tijdje stalken en als ze dan vanzelf niet zijn verdwenen
(waarheen zij moeten verdwijnen wordt niet verteld) geef je ze gewoon een boete van 2250 euro. Wie dat niet kan betalen mag twee weken brommen. Slim bedacht, mensen!




Hier is nog een stukje om te lachen:


De geitenwollensokken cultuur heeft tot doel om altijd te blijven zorgen dat hun groep werk blijft houden en het leger moet steeds groter worden.


Dit citaat komt uit een betoog, geschreven door Nostradamus ofwel Eduard Vriezelaar. Hier is de rest van de klaagzang.


En voor wie denkt dat er geen positief denkende mensen meer zijn is hier de zoekterm van een positief ingesteld iemand die daardoor op dit log terechtkwam:


"leuke weetjes" hersentumor




"Als het leven niet k*t is, dan is't kl*te!" Bleek als onderdeel van de liedjesverzameling van Hans Teeuwen ook bekend bij buren Debbie & Billy.
En zo is't ook, natuurlijk. Tenzij je weigert dat zo te zien. Het betreffende nummer stond ook op het luisterschijfje dat ik recentelijk van Heer Wolkewietje heb mogen ontvangen tesamen met nog enkele tientallen andere kaskrakers en minder bekende goede liedjes. Iets minder toffe nummers stonden op "De favorieten van Raymond van Barneveld" dus die liet ik maar in het rek liggen gisterochtend. In plaats ervan ging ik voor een tekenfilm-DVD over pinguins voor de kids en voor mezelf koos ik het dubbel-kijkschijfje Koyaanisqatsi/Powaqqatsi: mooie beelden begeleid door muziek van Philip Glass. Wolkewietje raadde mij deze rolprenten aan en binnenkort is het dan eindelijk zover: Terrebel doet aan cultuur. Omdat de Veel & Duur-kadobon na deze aanschaffen nog niet was opgebruikt trakteerde ik mijzelve maar op vervanging van mijn overjarige vlinderstrikjes.





Ferdinand werkt aan een verdere uitbouwing van zijn sociale contacten.
Zo bleef hij vannacht logeren bij klasgenoot Samer en diens broer Rami terwijl eerder op de avond hun moeder, Anneke, ervoor had gezorgd dat ik niet hoefde te koken. Morgen gaat hij samen met Samer naar het verjaarsfeest van Marijn, een andere klasgenoot terwijl hij nog eerder op de dag reedsch een afspraak had gemaakt voor volgende week met wéér een andere klasgenoot! Intussen doe ik het rustig aan met Eva die vandaag langskomt om het weekend te blijven. Samen gaan wij op zoek naar een tuinbroek voor haar vader die gebruikt zal worden in een show volgende week. Voor morgen staat een circusworkshop gepland. Ik bid U een fijne dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!