Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 17, 2004

Brief




U kent dat vast wel: dat nieuwe stukje software is geweldig! Het ziet er fantastisch en bijzonder gelikt uit; de mogelijkheden zijn niet te onderzoeken voordat je kleinkinderen zijn afgestudeerd maar er ontbreekt iets. Dat is waarschijnlijk het gevoel van "Vroeger was dit leuker en vriendelijker."
In dat geval hoeft U niet lang stil te staan bij het besluit te surfen naar http://www.oldversion.com. Hier vindt U nog de oude Kazaa, Realjukebox (aanrader!) en bijvoorbeeld een oude versie van ICQ. M'n hartje sprong op van vreugde toen ik weer een gratis programma had geïnstalleerd uit de tijd dat de term "spyware" nog niet bestond. Those were the days...;-)


De topinkomens binnen de organisatie die bekend staat als ING maken een exorbitante stijging door zonder aannemelijke reden.
U kent mij inmiddels: tijd voor een mailtje aan de directie.


Geachte heer, mevrouw,



Gaarne wijs ik U op onderstaand citaat:



Financiële instellingen spelen een centrale rol in het zakelijk en het maatschappelijk leven. ING wil aan deze rol op een verantwoorde wijze invulling geven.



Deze twee regels zijn te lezen op Uw website en geven volgens eigen zeggen aan
hoe de ING een rol denkt te vervullen binnen de maatschappij.



Mijn vraag aan U is deze:
Vindt U het (ethisch én moreel) verantwoord om diegenen binnen Uw bedrijf
met de hoogste inkomens er veel meer financieel op vooruit
te laten gaan dan de mindere goden binnen de organisatie?



Het excuus dat "in andere landen topmanagers nog meer verdienen"
slaat natuurlijk kant nog wal.
Want waarom houden de topsalarissen geen gelijke tred met bijvoorbeeld
die van collega's in Somalië?

En als de Duitse bonusregelingen worden afgeroomd
gebeurt dat dan ook met de Nederlandse binnen de ING?



In de verwachting dat U het kunt opbrengen
een correct antwoord te formuleren, verblijf ik.



Hoogachtend,




Is er leven op Sedna? Over de tiende planeet van ons zonnestelsel is nog niet veel meer bekend dat dat zij de tiende planeet van ons zonnestelsel is en is vernoemd naar een Eskimo-godin. Is het de paradijselijke planeet Phaëton? Is het de beruchte Planeet X die een einde gaat maken aan al het leven op aarde?

Of gewoon een groot uitgevallen Plutino? Maakt het wat uit?





Toen ik Ferdinand gisteren kwam ophalen van de opvang was hij lekker aan het voetballen. Tenminste...zijn groepsgenoten waren aan het voetballen en hij stond te wachten tot de bal zijn kant op kwam. Was dat het geval dan gaf hij die een trap naar voren. De luie donder kreeg eerder op de dag op school bezoek van de milieupolitie van de deelraad die bezig is met een bewustwordings-campagne. Volgens mij heeft dat meer effect op de werkvloer en in de wachtkamer van de Sociale Dienst: het zijn namelijk vooral de ouders die milieu-regels aan de laars lappen. Hoeveel kinderen kent U die de auto aan de kant van de snelweg zetten om vervolgens hun afval in de berm te dumpen?



Had op straat een bureaustoel gevonden en meteen tot de mijne gemaakt opdat ik goed voor de computer-monitor
kan zitten. Wilde dat 's avonds telefonisch aan mijn moeder melden toen de deurbel ging. Het was buurman Arjen die zich afvroeg of ik wellicht een bureaustoel wilde...
Verders is buurman Dudo nog eventjes langsgeweest, had ik Ferdinand bij zijn zus langsgestuurd om haar achtergelaten Nijntje langs te brengen en kwam buurvrouw Angélique een kopje thee drinken en Absolutely Fabulous kijken.



Kan iemand mij trouwens even vertellen wat nu eigenlijk de aantrekkingskracht is
van Yu-Gi-Oh? M'n zoon heeft de verzamelmap met al daarin een aantal "chaps" en voor de kinderen van m'n werk moet ik voortdurend kleurplaten uitdraaien. Waardoor worden die kinderen zo gebiologeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!