Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, december 13, 2003

Vice-president Cheny lacht zich rot. Halliburton, een bedrijf dat hij zo'n drie jaar geleden leidde vervoert brandstof voor de Amerikaanse legereenheden in Irak. Dat doet zij voor een bedrag dat 37 eurocent per liter hoger zit dan redelijkerwijs mag worden verwacht. Offertes van andere bedrijven werden indertijd afgewezen omdat die van Cheney "nu eenmaal de beste was." Wie zal dat verhaal nog geloven?




Even iets anders: hoe gaat't eigenlijk met de longziekte SARS? Ik heb daar al lang geen last van gehad.
Een soort Mabel dus eigenlijk...;-)




Leuk om kinderen zo uit hun dak te zien gaan op de muziek van Zap Mama, Madness en Björk. Het door mij voor de kinderen van mijn werkplaats samengestelde cd'tje blijkt een eclatant succes.


Ook succesvol ging het oppassen van Ghislaine op Ferdinand gisteravond. Niet alleen hebben ze een hoop lol gehad samen, ook accepteert hij haar authoriteit. Niet onbelangrijk. Zij paste op opdat vriend Wolkewietje en ondergetekende de opnames konden bijwonen van een aflevering van Dit was het Nieuws. Deze keer met als gasten Ilse de Lange en Cornald Maas. Het was weer ernstig amusant. Zo kon ik gastvrouw Angelique de groeten overbrengen van buurvrouw Angélique. De naborrel hebben we kort gehouden om tijdig de oppas te kunnen aflossen. Tijdens het thuis naborrelen kwam buurvrouw Angélique nog even meekletsen. Al met al werd het toch weer iets later dan op voorhand de bedoeling was.




Na een verkwikkende nachtrust trof ik Ferdinand op de woonkamer-vloer aan gebogen over een schaakbord waarop hij een stelling aan het uitproberen was. Misschien moet-ie toch maar 'ns op les, gezien zijn interesse in het spel want ik kan hem niets meer bijbrengen op dit gebied.




Diederik was keurig op tijd om ons op te halen voor de fotoshoot in de door hem gehuurde studio. Daar aangekomen zag ik een bekende achter de receptie-balie zitten: oud-collega Jet. Dezelfde die verantwoordelijk is voor het opzetten van mijn buurvrouwen-organogram. Geestig, niet?


Fer en ik doodden de tijd die Diederik nodig had eea op te zetten met het in elkaar zetten van wat origami-werkjes. Dankzij ene Lisa hebben wij geleerd hoe je een ster-doosje vouwt.
Ook Ferd deed zo goed z'n best dat we snel klaar waren met de foto's en hij op tijd bij school kon zijn vanaf waar hij werd opgehaald voor het feestje van Kenz. Nu we én in de buurt waren én een automobiel tot beschikking hadden konden we meteen de monitor ophalen die Mathilde ter beschikking heeft gesteld.
Zojuist een ontbrekend kabeltje gehaald en als alles volgens plan verloopt kan ik vanaf vanavond weer thuis werken en spelen met hulp van de PC. Nu nog even zorgen dat ik weer online kan en ik ben weer helemaal het heertje.




Allemaal bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!