Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, december 03, 2003

Ach gossie...het menschje wil ook wel'ns hacken...hacken met een e mailtje.
Pathetische tiepjes zijn er toch op deze planeet :-(

Gisteren een vermoeiende maar leuke dag op het werk. Ook de kinderen
die anders niet op dinsdag komen waren er. En dat allemaal vanwege onze
Sinterklaas-viering. De Pieten die snoepgoed kwamen strooien en kadootjes
uitdelen leken trouwens verdacht veel op een stel ontbrekende
kinderen...;-)




Bij thuiskomst bleek, naast Ferdinand, buurvrouw Angélique op mij te wachten om
mij een lesje te leren. Een kooklesje wel te verstaan. Zo kwam het
dat nog geen drie kwartier later m'n zoon en ik zaten te smikkelen
van een heerlijke courgette-schotel.




Nadat ik Ferd naar school had begeleid kwam op straat buurvrouw
Angela mij tegemoet lopen. Zodoende kon ik haar de groeten overbrengen
van Lucia waarvan ik gisteren in de tram een fijne knuffel
van mocht ontvangen. Eventjes moet ik lichtelijk verbaasd omhoog
hebben gekeken (de betreffende buurvrouw is een stuk groter dan ik) omdat
er een geamuseerd trekje over haar gezicht trok toen zij
mij de groeten deed van Valerie. Deze laatste is niet alleen
een mede SP-er maar was ook nauw betrokken bij de organisatie
van Snapshots, het avondvullende programma waar de CastRatedGood onlangs
haar kunsten mocht vertonen.
Zo blijkt toch telkens weer hoe klein de wereld is. En dan heb ik de helft
nog niet verteld...




Wat er verder zoal gebeurt in de wereld van vandaag? Ach, ik en hen die
ik liefheb leven tevreden en somtijds zelfs gelukkig en dat is waar
het voor mij om draait.


Ach, wie houdt ik eigenlijk voor de gek? In ieder geval niet mezelf
want ik weet dat ik niet kan rusten zolang er nog onrecht is
in de wereld (wat klinkt dat eigenlijk heftig, he?).




Neem nu het liegen van Balkenende. Op 18 september jongstleden
zei hij nog "het verlies in koopkracht blijft voor iedereen beperkt
tussen de 1 en min 1 procent." Nu uit berekeningen blijkt dat er groepen
zijn die acht procent moeten inleveren maakt hij er van "Ik bedoelde
uiteraard gemiddeld." Blijkens deze woorden zijn er dus
ook mensen die er zeker acht procent op vooruitgaan. Volgens mij zitten
daar geen mensen tussen met een inkomen van modaal of daaronder.
Of kent U ze?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!