Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, oktober 07, 2003

Bij Ewa was't reuze-gezellig. Al had ik even't idee dat ik haar en haar man stoorde bij binnenkomst. Haar echtgenoot vertrok vrij snel richting werk waarna Ewa mij ondermeer vertelde over Bach Bloesem-therapie en in het kader daarvan mijn tong besprenkelde met enkele druppels "Star of Bethlehem". Verder zitten praten over Indigo (ook wel "Nieuwetijds")-kinderen, Zen-boeddhisme, leven in een vreemd land en je gelukkig voelen.


Later, bij de sigarenman, hoorde ik dat't een uur later was dan ik had gedacht...Dag lunchafspraak! Het ging gelukkig meer om een informele kennismaking met collega's van andere vestingen dan om iets anders. De schade bleef dus beperkt en collega Jennifer vergaf mij meteen. De sigarenman vertelde mij overigens van een boek over een man die altijd zijn kind naar school brengt omdat zijn vrouw werkt. In de loop der tijd heeft hij de gewoonte opgevat om steeds met een andere schoolmoeder mee naar huis te gaan. Zijn grote fout in mijn ogen is deze: hij houdt zijn affaires geheim tot het moment waarop zij vanzelf aan het licht komen. Lijkt mij een humorvol boekwerk.




Op de tramhalte stond ik in een rookwolk veroorzaakt door vloeibaar asfalt. Om niet in katzwijm te vallen twee minuten de adem ingehouden. Langer was gelukkig dankzij de snelle komst van mijn tram niet noodzakelijk.
Een potje geschaakt met één van mijn kinderen en bijna verloren. Moet maar weer'ns wat vaker oefenen met Fer.




Die zat keurig op mij te wachten terwijl hij de TV had afgestemd op Nickelodeon én een nieuw verworven computerspel aan het installeren was. Hij begint steeds meer op zijn vader te lijken...
Twee minuutjes voordat ik de sleutel in het slot stak werd ik nog hartelijk begroet door buren Leon en Janine en een buurman van wie ik voortdurend zijn naam vergeet.
Buurvrouw Johanna belde zojuist af voor vanavond.
Ben benieuwd of de avond zo veel rust brengt dat ik weer'ns wat orde in m'n huisje kan scheppen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!