Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juni 16, 2003

"Je hoeft niet op m'n huwelijk te komen in februari. Het gaat namelijk
niet door. Hij is dood."
Het is toch even slikken als je zo'n bericht ontvangt van een vriendin van je.
Wat moet je daar nu op antwoorden?
Niets dat je zegt kan het leed verzachten.
Daarnaast heb je de mensen die vinden dat zij het zo slecht hebben:
"Krijg ik bericht dat ik het huis krijg waarop ik had ingeschreven;
Hadden ze niet even kunnen wachten tot na m'n vakantie?
Nu zit ik dubbel in de stress!
En nu moet ik er ook nog vroeg uit om de kinderen naar school te brengen..."
Ach, gossie....
Over kinderen gesproken: Wisten jullie dat als je fulltime wilt werken
en dus fulltime opvang nodig hebt, dat je 13.000 euro per jaar kost?
Meer dus dan de helft van m'n inkomen uit de tijd dat ik volledig werkte.
Zo wordt werken lekker aangemoedigd, ja.
Waren na de repetitie gistermiddag vroeg genoeg thuis om nog even van de tuin te genieten.
Eva en Ferdinand hebben nog even de bijkans uitgedroogde plantjes
water gegeven waarbij aangetekend dient te worden dat Eva ook de waterplanten op de bodem
van de vijver heeft voorzien...
Eva wilde ff liever bij papa zijn dan bij mama.
Misschien vanwege het eten? M'n moeder had namelijk bij wijze van vaderdag-verwennerij
een grote bak boerenkool-met-worst bereid met ook nog een bak fricandeau erbij.
Bij haar moeder thuis stond voor vandaag soep op het menu.
Nadat Eva met chocoladevlekken en al terug was bij buurvrouw M nog even met buurvrouw D
staan kletsen. Zij en haar vriend bleken geen kaartjes meer te kunnen krijgen
voor het concert van Eminem in de Arena. Dit in tegenstelling tot Deborah, een vriendin van Daniëlle.
Heb genoten van een rustig kaartavondje: buurvrouw A, die nog een vriend
aan mij voorstelde vertrok op het moment dat Bas en Vincent kwamen
maar niet voordat zij bij mij haar voeten had gewassen en haar meel had getsjekt.
Had Daniëlle nog ff aan de telefoon. Kon haar alleen even snel vertellen
dat zij helaas op vijf minuten Eva had gemist en dat ik vanwege de aanwezigheid
van anderen binnen gehoorsafstand niet even lekker met haar kon babbelen.
heb wel een lief meeltje mogen ontvangen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!