Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, juni 15, 2003

Ah, vaderdag! Op het moment dat ik m'n ogen opende hoorde ik Fer zeggen:
"Je ontbijt staat klaar pap."
Stond er op tafel zowaar een bord klaar met daarop twee zachte puntjes
met kaas en een pakje appeltjessap. Ik zal hem niet opzadelen met mijn
trauma's dus hij weet niet dat ik de appelsap met tegenzin heb geconsumeerd.
Ooit werd er ivm onderzoek veel bloed van mij afgenomen. Om aan te sterken
moest ik veel appelsap drinken. Nu was dat niet zo erg als wel het feit
dat men het in het ziekenhuis in kwestie nodig achtte kinderen voor te liegen.
Als ik om water vroeg, kreeg ik appelsap. Vroeg ik melk dan kreeg ik appelsap.
De algehele tendens was blijkbaar dat kinderen niets te vertellen hebben
en dat je ze dus mag leren dat het okee is om te liegen.
Marjan uit Spijkenisse belde nog om het antwoord te geven op een prangende
vraag die wij onszelf hadden gesteld toen zij hier logeerde.
Het antwoord was:"Georgina Verbaan." Aan jullie om te bedenken wat de vraag was. Had ook nog Hesje B aan de telefoon ivm haar recente verjaring. Binnenkort maar weer'ns wentelteefjes voor haar maken.
Van m'n moeder en fer samen een kleed gekregen voor over het (logeer)bed.
Errug tof enzo! In okergeel met zwarte vissen erop.
Fer's eigen kado was nog niet af...
Dani zorgde voor de thee terwijl ik m'n kado uitpakte.
Op het feestje van buurvrouw J2 gisteravond serveerden ze een uitstekende
Rosé. Mede daardoor hebben we ons prima vermaakt.
Tevens bestond er de gelegenheid ondermeer kennis te maken met haar moeder en haar broer.
Zij leek erg blij met de zelf-kaarsenmaak-set die wij haar kado hadden gedaan.
En vooral met het stuk Roti Kukus was zij in haar nopjes.
Niet zo blij als met het huwelijksaanzoek dat zij van Leon had ontvangen
maar toch...
Had Eva nog aan de telefoon. Toen haar mama zei "Zeg maar: fijne papadag." reageerde m'n dochter
met "Dat vind ik een beetje raar." Derhalve werd besloten dat ze met z'n tweetjes, als Dayna
slaapt hun opwachting zouden maken in mijn residentie.
Terwijl ik Eva's kadootje (een prachtige tekening van een boom) uitpakte zat buurvrouw M gespannen met Fer's spelcomputer te spelen.
Bij het verversen van de vijverpomp vanochtend raakte ik in gesprek met de nieuwe buurvrouw.
Ze heet Vanessa en ze heeft me op de koffie uitgenodigd.
De repetitie voor de Rocky horror Picture Show ging errug goed. Het ziet er naar uit dat we leuke stukjes kunnen laten zien
op 28 juni in IJmuiden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!