Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, mei 22, 2003

"Pap?"-"Ja, schat?"-"Vroeger had je wat meer ruimte in je hoofd. Nu zit't vol met "even dit doen"
en "even dat doen".-"Ja, schat." Toch altijd even wennen als je een ex-vriendin opbelt en haar nieuwe vriend neemt op.
In ieder geval een achterstallig rondje telefoneren afgewikkeld. Ik weet't: het klinkt wat cru. Zo bedoel ik't niet. Stuk voor stuk gaat't om mensen die mij dierbaar zijn dus ik bedoel't met alle mogelijke respect. Ook nog een paar mailtjes beantwoord waar ik eerder nog niet aan toegekomen was en zelfs een stapeltje papier-administratie-rotzooi-ellende uitgesorteerd.
Ondermeer Fer's inschrijf-formulier voor zomerkamp herontdekt wat errug nuttig bleek aangezien eea voor 28 mei dient te worden ingeleverd. Buurvrouw A is nog even langsgeweest en heeft even mijn nekspieren losgemasseerd.
Een vruchtvolle avond derhalve. Intussen met een half ogen naar het darten gekeken.
Het slechtste nieuws van vandaag: Spoken bestaan niet.
Het schijnt allemaal "tussen de oren" te zitten. Een prachtig stukje taalverrijking die wij hebben te danken aan Egbert van't Oever zaliger, Neêrlands schaatscoach in bange dagen.
Even een humorvolle excusen-lijst.
Het is geen vreemdgaan want:
-Jij en ik zijn pas twee maanden samen;
-Jij kent hem/haar ook goed;
-Hij en ik zijn goede vrienden;
-Er was geen sprake van penetratie;
-Het is met hem/haar bij één keertje gebleven;
-We hebben het mèt gedaan;
-Het is al twee jaar geleden;
-Bij hem/haar voel ik alleen maar lust. Bij jou is't liefde;


Kent U er ook nog één?
Wellicht is dit trouwens meer iets voor het forum...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!