Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 23, 2003

Het bezoek aan het CWI bleek niet meer dan een formaliteit: in vijf minuten stond ik weer buiten. De schade bij de bibliotheek bleek mee te vallen: slegs twee eurootjes verdwenen uit mijn leven richting bibliotheek-kas. Tsja, dat gebeurt er als er een boek achter de kast verdwijnt...Bij Voordeelland (vroeger Knaakland) werd ik herkend door de caissière. Heb echter geen idee waar ik haar eigenlijk van ken. Maar dat geeft niet...Bij thuiskomst werd ik hartelijk begroet door een net wegfietsende buurvrouw Janine en bij de NSO wachtte mij nog een vriendelijke lach, behalve die van de leidsters natuurlijk. Het was Irene, met wie wij een circusteam vormden, nog niet zo heel lang geleden. Meteen een mooi sprongetje naar de mensen van Global Clowns die naar het schijnt eerdaags in mijn buurt een aantal workshops geven over het clownschap. Misschien schrijf ik mij wel in. Het kan van pas komen bij mijn werk als entertainer. Een paar bekenden van mij zijn trouwens aangesloten bij de CliniClowns, een fantastische organisatie.
Eva wilde niet met mij meekomen toen ik bij buurvrouw M was om haar op te halen. Ze had er gewoon geen zin in, zei ze...:-)
Het viel me op dat haar zusje erg aanhankelijk deed naar mij toe. Zo gaf ze mij een speeltje waarvan Eva haar vertelde dat ze die aan haar moeder moest geven en kwam ze bij mij steun zoeken naar aanleiding van haar aangedaan vermeend onrecht...M'n arme hartje. Volgende keer komt Eva wel mee, beloofde ze. Misschien dat ik'r dit weekend toch nog zie. We wachten af...
Wel kwam Eef nog even mee om haar broer een kusje te geven en deze op zijn beurt had twee koekjes voor haar die hij aan de buurvrouw mee gaf zodat die kon beslissen wanneer onze dochter ze mocht verorberen. Lief he? Hoorde van m'n moeder dat de Amerikanen hebben bedacht dat iedere reiziger voor vertrek vanaf Schiphol dient op te geven wat hij/zij recentelijk gegeten heeft.
Staat er geen varkensvlees op 't lijstje dan is men automatisch een mogelijk veiligheidsgevaar...Volgens haar zou ik eigenlijk een beetje moeten dimmen met m'n kritiek richting eerdergenoemde door expansiedrift voortgedreven volkje. Kon haar geruststellen met de mededeling dat zij mij al een tijdje in de gaten houden. Nee, ik ben niet paranoïde. Dat is namelijk als je denkt dat ze achter je aan zitten. Ondergetekende is dat dus niet want ik weet't zeker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!