Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, augustus 22, 2023

Goed nieuws en kattenlog

Deze lolcat gaat over nepchristenen, ook wel huichelaars:

'Zeg, nepchristenen! God straft zondaars, niet? Jullie beledigen jullie dierbare God door te bepalen wie zondaars zijn en wie niet en je op te stellen als Rechter, Jury en Beul.

Dit volk eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich ver bij Mij vandaan. Maar tevergeefs eren zij Mij door leringen te onderwijzen die geboden van mensen zijn. (Evangelie van Marcus 7: 6-7)

Wat zou de straf moeten zijn voor jullie zonden? Of geloven jullie pas in de God van Liefde en Barmhartigheid als jullie zèlf de zondaars zijn?

Goed nieuws vind ik dat is ontdekt dat voor onze voorouders gelijkheid tussen de seksen (klik) heel normaal was. 

Dat ouderwetse, zeer patriarchale beeld van 'Me Tarzan, you Jane' (ontstaan omdat de Amerikaanse* acteur en olympisch zwemkampioen Johnny Weissmuller geen woord Engels sprak. Maar dat terzijde) mag de prullenbak in. 

Hedendaagse alfa-mannetjes zoals Andrew Tate en Thierry Baudet mogen weliswaar beweren dat de man altijd de jager is geweest en de vrouw thuis zat met de kinderen, besjes plukte en het door manlief gevangen beest kookte, maar dat is dus gewoon niet waar (klik).

*Johann Peter Weißmüller uit Szabadfalu, Oostenrijk-Hongarije. Nu Freidorf in Roemenië. Van origine van de Duitse stam Banat Swabian(s).

Januari 2021: Billy de Kat - toen nog levend - wachtte mij regelmatig op uit het werk.





In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

4 opmerkingen:

  1. Anoniem06:48

    Nu vraag ik me af, had jezus al katten?
    Billy de cat vergeet ik nooit
    Zon-nebloem
    Een @->- voor U.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeer waarschijnlijk. Al waren ze vermoedelijk niet zo huiselijk als tegenwoordig.

      Verwijderen
  2. Waarom zou je meteen straf moeten hebben.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meteen of later, straffen werkt zelden. Opvoeden werkt des te beter.

      Verwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!