Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, mei 05, 2023

Lijken (een gedicht)

Bespuugd, beschimpt, geslagen,
vervolgd, verkracht en vermoord
wegens 'anders' zijn.

Maar 'wij' zijn anders.
'Wij' zijn beschaafd.
'Wij' vinden dat mensen anders mogen zijn.

Zo lang zij maar op ons lijken. 

================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

7 opmerkingen:

  1. er is niemand die op mij lijkt.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het mooi dat jij uniek bent, Di Mario!

      Verwijderen
  2. volgens mij is iedereen uniek, ik zou ook op niemand willen lijken
    En ik neem de mens zoals die is, van mij mag alles, als ik eer maar geen last van heb
    .Fijn Weekend @->-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt mij vreselijk om alleen maar omringd te zijn met mensen die hetzelfde als ik fijn of lekker, leuk of juist niet-leuk vinden; diversiteit is nodig voor een fijn leven. Sterker nog: 'het leven' heeft diversiteit nodig om te overleven.

      Verwijderen
  3. Daar hebben we de "wij" weer, ook als je jezelf erbij insluit kun je generaliseren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, Riet! Generaliseren doe ik vaak. Overigens doe wij dat allemaal wel eens. ;-).

      Verwijderen
  4. Is me niet ontgaan hoor dat je vaak generaliseert en je pakt er meteen nóg maar een mee. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!