Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, maart 05, 2023

De week voorbij

Klinknagel, ARBO, werken, SpongeBob, vacatures en doorgeven, hoofdpijn, starter, muskiet en sprinkhaan, zegel, jarig, gastenboek, Popje, verbinding, presentatie, anderhalf uur muziek, training,,,Zomaar een paar van de 'gedachtentreintjes' die tegelijkertijd door mijn hoofd spoorden terwijl ik maandag onderweg was naar huis na het volgen van een workshop. Sommige van die gedachten hebben niets te maken met de andere treinen op het spoor terwijl anderen een logisch gevolg van elkaar zijn. Althans, voor mij.

In de loop der jaren heb ik geleerd om sommige van die 'treintjes' gewoon te laten stoppen maar soms ontspoort er eentje, om in de analogie te blijven. Terwijl sommige terugkomen als gedicht, verhaal of blogstuk en andere treintjes veranderen in concrete doelen of afspraken.

Naar verluidt lopen bij de meeste mensen twee à drie gedachtentreintjes tegelijk door het hoofd. Hoeveel zijn dat er bij u, op elk gegeven moment?
   
====================
In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

==============
Maandag ging de wekker op tijd. Maar ik werd er niet wakker van. Want dat was ik al. Niet wakker worden is vrij gebruikelijk als je niet geslapen hebt. Want dat was het geval. Hoofdpijn ook van de zandaanstampgrondtrilmachine die om kwart over zeven die ochtend aan het werk was gezet bij mij in de straat. Toch maar een plens water in mijn gezicht en de deur uit voor deel twee van de workshop Solliciteren

De tram die ik wilde hebben, bleek niet te gaan dus ik stuurde de cursusleidster een sms met de mededeling dat ik tien minuten verlaat zou zijn. Nog best te doen. Ware het niet dat de bestuurder van de eerstvolgende tram die wél ging blijkbaar de route niet kende en rechtsaf sloeg waar hij rechtdoor had gemoeten. Beetje jammer. Twintig minuten teruglopen en twee trams en nog een sms-bericht later alsnog op locatie gearriveerd. 

'Waar bleef je nou?' 'Mijn berichten niet ontvangen?' 'Misschien wel. Mijn werktelefoon ligt thuis.' A. 

Het werd een produktieve ochtend. Over competenties en valkuilen en zo. Het was blijkbaar "zo'n dag". Want ik werd een paar keer verkeerd begrepen, de inkt in mijn pen was opeens op en in de tram terug zat ik onder een TL-buis waarvan de starter stuk was. Waardoor ik 25 minuten lang werd getrakteerd op een concert dat hoort bij de paringsdans van een kruising tussen een muskiet en een sprinkhaan. En dan op steroïden. Als u zich daar niets bij kunt voorstellen: een bijzonder irritant, hoog getril/gezoem/gebrom. Zo'n geluid waar alleen je hoofdpijn blij van wordt.

Koppijn kreeg ik ook van sociale media deze dag. Wéér iemand die denkt dat wanneer ik schrijf 'Ik ken iemand die...', dan automatisch ervan uitgaat dat het over hem of haar gaat. Het komt vaker voor dat mensen iets wat ik schrijf op zichzelf betrekken. Zoals een vroegere liefdespartner toen ik ooit schreef: 'Een ex van mij, die...'. Zij stuurde mij een nogal bozig teksberichtje: 'Waarom schrijf jij dat over mij? Dat heb ik nooit gedaan!' Mijn antwoord maakte haar alleen nog maar bozer: 'Lieve schat, je bent niet uniek. Ik heb meerdere ex-vriendinnen en ex-minaressen. Dus als ik schrijf over 'een ex', betekent dat niet automatisch dat dat over jou gaat.' Misschien niet netjes van mij want niemand vindt het leuk te ontdekken niet op elk gebied uniek te zijn.  Ik was het gewoon zat om mij te moeten verantwoorden. Zeker wanneer dat volkomen onterecht is.

Dus laat mensen maar geloven dat mensen als racist Ben Shapiro en opiniepeiler Maurice de Hond meer weten van virologie dan virologen. Beetje jammer dat hun rotsvaste geloof mensenlevens kost.

Meldde mij ziek voor de Broederschap-avond en delegeerde een aantal van mijn taken voor ik een flinke dut ging doen. Drie heerlijke uren droomloos geslapen tot een Broeder langskwam om een voor de avond benodigd document bij mij op te halen. Erg lief van hem!

ON-presentatrice Raisa Blommestein was weer eens wat minder lief deze dag:
Heeft 'rechts' een handje van: cijfers uit hun context rukken en er een verzonnen verhaal bij plaatsen. Zo 'vergat' Raisa te melden dat zij het staatje had gehaald uit dit artikel (klik). In tegenstelling tot wat Raisa beweert is het niet de schuld van Rutte en zo dat prijzen stijgen. Bovendien zijn de prijzen van diverse producten juist gedaald sinds Rusland met grof geweld probeert Oekraïne en de rijkdommen van dat land in te pikken. 

Raisa Blommestijn vindt dat Oekraïne zich gewoon aan Rusland had moeten overgeven want nu moet zij meer betalen voor zonnebloemolie. Och, arme!

Raisa heeft een punt, natuurlijk. Oekraïners zijn gewoon egoïstisch omdat zij geen rekening houden met het feit dat Raisa nu 5% meer kwijt is aan boodschappen. Als de Russen netjes onder dreiging met bommen en granaten jouw land en rijkdommen willen inpikken, dan geef je die toch gewoon? Tss!

Nederland had indertijd natuurlijk ook gewoon de hulp van de Engelsen, Canadezen en Amerikanen moeten weigeren: 'Nee, het is niet jullie oorlog, wij laten ons wel gewoon annexeren door de nazi's, hoor!'

Hoewel ik zelf nog graag een en ander gedaan had, dachten mijn hoofd, lichaam en geest daar anders over. Vroeg naar bed dus maar.

Dinsdag werd ik weer keurig rond half acht mijn bed uit getrild. Maar misschien was ik inmiddels gewend aan het ritme van de machines en gewend aan de soorten schreeuw van de diverse betrokken werklieden aan mijn slaapkamerraam, want ik viel weer in slaap. Of misschien was ik wel gewoon uitgeput. In elk geval nog steeds koortsig met hoofd- en keelpijn.

Toch maar wat werken want anders loopt de acherstand op en dat is vervelend. Bovendien was het de laatste dag van de maand. Dan moet alles administratief rond zijn voor de WW-uitkering van de erop volgende maand. 

Ook maar even een betaalregeling getroffen in verband met de gemeentelijke heffingen. Mijn bezwaarschrift (over 2021. De Belastingdienst staat niet bekend om snelheid) werd namelijk 'niet ontvankelijk' verklaard. Volgens hen had ik het betreffende jaar €150 per maand aan alimentatie over een minderjarig kind ontvangen. Dat dat niet zo is - al is het maar omdat ik toen - bij mijn beste weten - geen vader was van een minderjarig kind - doet voor (de computersystemen van) de Belastingdienst niet ter zake. 

Dus dat vermeende bedrag aan ontvangen alimentatie werd opgeteld bij mijn officiële inkomen waardoor ik net boven de drempel kwam en niet meer in aanmerking kwam voor (gedeeltelijke) kwijtschelding. Ook denkt de computer van de belastingdienst dat mijn maandinkomen indertijd €1300 bedroeg. Dat zou het geweest zijn, had ik een contract voor vijf dagen per week. Echter, ik kreeg betaald voor drie dagen per week werken. En ontving dus 70% van €1300. Maar ja - en inmiddels is dat wel duidelijk geworden uit alle negatieve berichtgeving rond de Belastingdienst - er zijn maar twee regels wat betreft de Belastingdienst:

1. De Belastingdienst heeft altijd gelijk.
2. Zo niet, dan treedt regel 1 in werking.

Beetje jammer. 'Even' €1000 (ook de aanslag van dit en het voorgaand jaar kwamen erbij) ophoesten kan ik niet met mijn inkomen van - in totaal - iets meer dan €1000 per maand dus ik vroeg een betalingsregeling aan. Althans, dat probeerde ik. Het bleek namelijk niet (meer) te kunnen via de website dus werd het een belklus voor de volgende dag.

Dit soort dingen deed ik deze dag terwijl ik luisterde naar dit Franstalig radiostation (klik) dat mij was aangeraden door een vriend 'voor een beter begrip van de Franse taal'. Fijn! En zowaar: ik kon zeker vijf procent van de conversaties van de DJ's volgen! Zo herkende ik de woorden 'Rock 'n roll', 'Mozart', 'disco', 'écouter', 'amusant' en nog zo wat. Maar nondeju, wat praten Fransen rapidement! Dus regelmatig dacht ik 'Parbleu?' Wat geen Frans is maar bedacht door taalkundig held Marten Toonder. Die ik ooit - in zijn studio nota bene! - de hand heb mogen schudden.

Een buurvrouw was zo lief mij wat afleiding én een avondmaal 

te bezorgen en samen kletsten wij wat over van alles en nog wat, onder het genot van een kopje thee. Ziek zijn is niet leuk maar in je eentje ziek zijn is dat al helemaal niet.

Na het maaltje - dat ongetwijfeld lekker was, maar ik miste helaas mijn smaakgevoel - gebruikte ik wat energie voor het afleggen van het Examen Stembureaulid. Klikt u op de plaatjes om een paar van de regels te ontdekken die gelden op de dag van de verkiezingen voor Provinciale Staten (indirect worden hiermee de leden van de Eerste Kamer gekozen. Best belangrijk dus) en de Waterschappen (waterbeheer, onderhoud van dijken, grondwaterpeil, riolering, afvoer regenwater, etc. Zonder goed Waterschap wordt Nederland heel letterlijk een Neder-land; ruim 30% van het land ligt onder zeeniveau).

Dus even een applausje voor mensen als mijn mede-vrijwilligers en ik die zorgen dat u voor deze bijzonder belangrijke posities kunt kiezen. Oké? 

Ik weet dat er populisten zijn die u adviseren om niet te gaan stemmen maar het enige dat u daarmee bereikt is dat er niets verandert in het land en niet alleen de huidige regering maar ook voornoemde populisten hun gang kunnen blijven gaan.

Éen klein stemadvies wil ik u geven: stem op een partij die haalbare plannen heeft om het land en alles wat daar op leeft te helpen. Tip: 'Het is allemaal de schuld van de buitenlanders en Kaag is een heks!' is geen concreet plan. Noch is 'Stem op ons en wij maken alles beter!'

Wilt u dat er over dertig jaar überhaupt nog een Nederland ís om over te klagen, stem dan op een partij die de werken van de Waterschappen serieus neemt.

En een applausje voor mijzelf want - met één foutje door tijdelijke onoplettendheid - slaagde ik voor het examen. Houzee!


Na het kijken van een aflevering van Last of Us, ging ik tevreden - maar nog steeds met hoofdpijn - naar bed.

Woensdag las ik op sociale media weer de bekende anti-overheidsnonsens over verkiezingen. Altijd lachen. 'Ik was in een stemlokaal waar een buitenlandse tekst op de muur stond! Vast om al die buitenlanders in de wijk te zeggen dat ze op Denk of Sylvana moeten stemmen!' Nope. Dat stemlokaal was in de gymzaal van een islamitische basisschool. De Arabische tekst is iets als 'Goedemorgen, zonnetje! Blij dat jij er bent en blij dat iedereen er weer is.'

'Het is niet democratisch want wij stemmen niet op de ambtenaren die de verkiezingen regelen en weten niet wat zullie op hun vergaderingen bespreken!'

Buiten dat de verslagen van lokale raadsvergaderingen gewoon zijn in te zien voor elke burger, is 'je kunt er niet op stemmen dus het is niet democratisch' gewoon gewauwel. Mijn waterflesje is niet democratisch 'want ik kan er niet op stemmen.', 'die schreeuwlelijk op Twitter met zijn trekker en omgekeerd vlaggetje is niet democratisch 'want ik kan niet op hem stemmen'.'

Als je je écht zorgen maakt om democratisch gehalte, waarom vraag je Wilders dan niet waarom de PVV geen leden heeft en naar de verslagen van zijn vergaderingen met zijn geldschieters? En waarom vind jij het goed dat Baudet weigert te zeggen waarom hij met enkele Russen samenwerkt of hoe hij aan zijn geld komt? 

Een online gesprekspartner werd helaas erg boos op mij nadat ik hem een paar kritische vragen stelde en vroeg naar onderbouwing van zijn meningen. Terwijl ik alleen maar nieuwsgierig was: hoe komt het toch dat wat betreft covid, mensen racist Ben Shapiro en opiniepeiler Maurice de Hond wél maar virologen níet geloven? 

Deze dag deed ik weer afstand van een aantal kledingstukken. Maar kon het niet over mijn hart verkrijgen deze overgooier, die ik op mijn twaalfde zelf breide, weg te doen. Een oplossing kwam snel: nu is de beer die mijn moeder ooit voor mij maakte niet meer naakt!

Omdat ik veel last had van branderige ogen en hoofdpijn, kwam ik er niet aan toe om administratieve klussen op te knappen. Veel energie had ik ook niet dus ik deed niet veel meer dan het hoognodige in het huishouden. En thee drinken met een buurvrouw uiteraard.

Donderdag voelde ik mij nog steeds verre van optimaal. Mijn excuses voor mensen die op een reactie van mij wachten: ik beantwoordde deze dag berichten van slechts acht verschillende mensen.

Gelukkig zijn teksten tegenwoordig ook in te spreken. Dan hoef je je ogen een stuk minder in te spannen. Zo kwam ik in een online gesprek met een BN'er met deze reactie:

Zo simpel kan het zijn: gezien en gehoord worden terwijl wij anderen zien en horen. Je kunt dagelijks feesten en wekelijks n**ken maar als je met geen van die contacten gesprekken hebt over ambities, gemiste kansen, verloren liefdes, angsten en overwinningen, zul je je ongelukkig blijven afvragen: 'Ik ken zoveel mensen en tóch voel ik mij eenzaam. Hoe dan?' Omdat de contacten niet betekenisvol zijn. Dus bijvoorbeeld: in plaats van zo maar een pilletje te kopen van een lokale dealer in een club, vraag hem eens wat hij als kind wilde worden. 

Met iemand anders had ik het over solliciteren en deelde met hem deze ervaring:

Mocht onlangs solliciteren bij een overheidsdienst. 'Hoe goed zijn jouw Excel-vaardigheden?' 'Eh... jullie gebruiken geen ERP-systeem of zelfs maar een CRM?' 'Een wat!?' Men koos uiteindelijk een kandidaat die mooie tabellen in Excel kan maken. 🙄

Excel is een fijn rekenbladprogramma maar voor een groot bedrijf - en dus zeker voor een overheidsinstantie - bij lange na niet geschikt voor een goede bedrijfsvoering. Het grote probleem ervan is dat als meerdere mensen werken aan hetzelfde document, er op gegeven moment meerdere versies van ontstaan. Helaas zijn er nog steeds mensen die hun versie niet opslaan met de datum in de naam maar het een naam geven als 'laatste versie'. Erg onpraktisch. Om dat probleem te omzeilen bestaan er al jaren zogeheten CRM's ('Customer Relationship Management'; het bijhouden en bijwerken van een adresbestand en dat direct kunnen koppelen met de afdelingen Debiteuren en bijvoorbeeld Marketing) en ERP's ('Enterprise Resource Planning': de boekhouding, het adresbestand, projectmanagement, facturatie, kasboek, inkoop, voorraadbeheer, etc.).

Het scheelt bijzonder veel werk omdat gegevens niet meer met de hand hoeven worden overgetikt vanuit het ene programma in het andere en ook is de kans op fouten een heel stuk kleiner. Nu nog de overheid daarvan overtuigen. Al zou maar elke overheidsdienst zijn aangesloten op hetzelfde CRM-systeem, dan zou dat al een hoop ellende schelen. 

Maar ja, voor het berekenen van de omzetbelasting vertrouwt de Belastingdienst nog op een 'computersysteem' uit 1982 (klik). Dan begrijpt u waarom het verlagen van de BTW op gezond voedsel nagenoeg onmogelijk is voor de overheid: iedere programmeur die bekend was met de in 1982 gebruikte codeertaal is inmiddels gaan coderen aan gene zijde.

Mede daarom stem ik op Volt, zijnde de enige partij die inzet op ICT. Daarnaast is Volt - voor zover ik weet - de enige partij die problemen als watermanagement, luchtkwaliteit e.d. internationaal wil aanpakken omdat bijvoorbeeld een wolk stikstofgas niet stopt bij de grens.

Oplichterij stopt ook niet bij de grens, getuige de diverse vriendschapsverzoeken van diverse buitenlandse dames die ik weer mocht ontvangen. 


Wat is het toch met mensen dat zij in deze oplichting trappen, beginnen te appen met zo'n 'dame' en pas later ontdekken dat het 'gezellig kletsen' hen een paar euro per appbericht kost? Voor de dames die werken in deze branche ben ik blij: zij hoeven zo'n man niet meer in het echie te zien om toch een paar tientjes per 'gesprek' te ontvangen. De kans op SOA's is ook minimaal.

Over naar bed gaan gesproken: ik deed dat na het kijken van een spannende episode van Star Trek: Picard.

Vrijdag miste ik iets bij het wakker worden: mijn hoofdpijn was weg! Nog maar even geen vreugdedansje want ik had nog steeds last van mijn ogen en keel en had nog steeds een gebrek aan energie. Dus netjes mijn supplementen slikken 

en nog maar een dagje binnen blijven. Fijn dat de storing met DigiD was opgelost ('Online communiceren met de overheid kan nu alleen met DigiD. Wij verwachtten niet dat mensen dat ook daadwerkelijk gingen doen.') want nu kon ik wat gegevens doorsturen aan het UWV. Wel een beetje jammer dat daardoor mijn WW-uitkering een paar dagen later komt dan normaal. Ook jammer: de website van de grootste uitkeringsinstantie van Nederland is niet beveiligd:
Maar waarom zou je je als overheidsinstantie zorgen maken? Onverlaten kunnen hooguit bij alle privé-informatie van zo'n 20 miljoen mensen. 

'Waarom doe jij hier niets aan?' Welnu, daarom had ik weer eens gesolliciteerd bij een overheidsinstelling. Sowieso vanwege het opkrikken van mijn inkomsten maar zeker ook in de hoop dan wellicht van binnenuit iets te kunnen bewerkstelligen. Blijkbaar werkte mijn motivatiebrief want ik werd deze dag uitgenodigd voor een gesprek. Het zou om een functie gaan voor echt geld en eindelijk eens niet om een 'gratis werkervaringsplek in een gezellig team'. 

Na het bijwerken van de software op mijn mobieltje deed ik opeens weer mee in de vaart der volkeren: Magic Eraser heerst! Met de 'magische gum' geeft de fotosoftware suggesties voor het uitvlakken van delen van een foto zodat de focus meer komt te liggen op het eigenlijke onderwerp.

Het algoritme adviseerde om een paar 'objecten' (mensen in dit geval) te verwijderen.
Ik hoefde alleen op 'oké' te klikken. Dat noem ik magie.

Het was vrijdag en dus publiceerde ik een vers verhaaltje (klik).

Had diverse afspraken afgezegd ten faveure van rust. Zodoende sloot ik de dag lezend in bed af.

Zaterdag lag ik in bed te genieten van de muziek van de buurman naast mij; wonen in een woning die werd gebouwd in een tijdperk dat zelfs maar het woord 'geluidsisolatie' niet bestond, kan z'n voordelen hebben. Of z'n nadelen. Als je een andere muzieksmaak hebt dan de buurman.

Terwijl ik kleine klusjes in huis deed - voor het schoonmaken van de oven en zo had ik nog steeds de kracht niet - keek ik naar het langebaanschaatsen. Moest er even aan wennen maar ben nu wel fan van het onderdeel 'massasprint'.

Het was een goede beslissing van de ISU want het maakt de sport spannender om naar te kijken en trekt atleten uit meer landen dan alleen Noorwegen, Nederland en Rusland. Een tijdje was schaatsen kijken niet zo héél erg spannend: 'Oké, op plek 1 en 2 een Nederlander maar komt er een Rus of een Noor op plek 3?' Behalve op het onderdeel sprint. Dan won doorgaans iemand uit een Aziatisch land. Mogelijk vanwege hun doorgaans kortere benen waardoor zij op snelheid waren voor hun langere tegenstanders over de helft waren en door hun ruime ervaring met shorttrack. 

Nu zie je mensen van 16 verschillende nationaliteiten aan de start verschijnen en is het schaatsonderdeel 'massasprint' een beetje de MMA van het schaatsen geworden: atleten komen uit de marathonsport, het shorttracken, wielrennen, ijshockey en skeeleren. De ene heeft een langere adem, de ander een betere balans of betere sprint in de benen en weer een ander is een beter tacticus. 

Zo kon ook een zekere mevrouw Pechstein goed meekomen. 'Pechstein? De dochter of misschien een nicht van dé grote Claudia Pechstein die zoveel moois deed voor de schaatssport in de jaren '90?' Nee, zijzelf dus. 51 Jaar geleden geboren en ze doet 't gewoon nog. Met maar liefst 8 deelnames aan Olympische Spelen achter de staalkabels waar bij normale mensen dijbeenspieren zitten.

Mooi van dit toernooi WK afstanden vond ik niet alleen dat een uitverkocht Thialf juichte voor werkelijk élke deelnemer. Tot zichtbaar plezier van ondermeer een schuchtere 17-jarige jongeman uit China die voor het eerst deelnam aan een groot toernooi. Ben zijn naam even vergeten helaas. Waar ik ook van genoot was de vriendschappelijke rivaliteit tussen de atleten. Natuurlijk baal je als je niet wint, maar als je dan oprecht blijdschap kunt tonen voor wie wél wint, dan ben je een grote.

Joost Eerdmans en Annabel Nanninga van de poltieke partij JA21 zijn dat duidelijk niet. 
Voor Joost Eerdmans is dit de zevende politieke partij waar hij zich [mee verrijkt] sterk voor maakt en net als Annabel Nanninga kon hij niet opboksen tegen het ego van Thierry Baudet en stapte uit Forum voor Democratie. Mevrouw Nanninga staat bekend om haar nare uitspraken over bootvluchtelingen (die zij 'Dobbernegers' noemde) en anti-semitisme:

En eh...in welke Provincie staan Rutte en Kaag op de lijst? Doen zij misschien mee met de verkiezingen voor de Waterschappen? Nog een tip: 'Rutte en Kaag zijn stom en buitenlanders ook! En anders ga ik het mammie zeggen, hoor!' is niet een 'realistisch plan' maar kleutergewauwel. 

Net als andere splinterpartijen heeft ook JA21 welgeteld nul realistische plannen om van Nederland een fijner land te maken. En net als andere rechtse partijen liegt ook JA21 graag. Onder Rutte is dit jaar juist de koopkracht vergroot, met name door belastingverlagingen:

Maar soit. Er was een verse aflevering te bekijken van The Mandalorian. Waarna ik mij in bed nog even vermaakte met een luisterboek. Mijn ogen wilden rust. En zelf kon ik die ook wel gebruiken. Daarom maakte ik eerder op de avond nog even een fijne wandeling:

Zondag vulde ik de stemhulp in voor de Waterschapsverkiezingen (klik). Waar andere partijen aan meedoen dan bij andere verkiezingen en de belangen anders zijn dan bij andere verkiezingen. Zomaar op een favoriete partij stemmen omdat je toevallig vindt dat de landelijk partijleider het zo mooi zegt allemaal is dus niet zo handig.

Voor mij was dit de uitslag. 


Niet superverrassend dus. Zo ziet u de partij van huisjesmelker Wybren van Haga helemaal onderaan staan. Hij geeft namelijk helemaal niets om de natuur of om Nederland. Noch om andere mensen. Hooguit om collega-huisjesmelkers. Dat BBB ondanks hun mooie groene plaatjes en praatjes helemaal niets geeft om de natuur of het land, wist ik al.

Wat ik ook al een tijdje weet is dat helaas veel mensen zich laten leiden door holle retoriek. U weet wel, van het soort dat Rita Verdonk met haar Trots op Nederland bijna een zetel opleverde: 'Stem op mij en ik maak een einde aan files!'. In de Verenigde Staten is het onderwijs van een stuk lager niveau en dus stemmen daar veel meer mensen op dit soort politici. Politici zeggen dan bijvoorbeeld: 'Stem op mij voor meer familiewaardes!' en ik denk dan dat mensen die daarvoor vallen denken: 'O, dat wil ik wel want dat klinkt best lekker. Hebben ze die ook in aardbeiensmaak?'

Dat mag natuurlijk, maar erg verstandig is het niet. In plaats van al die negatieve gedachten over verkiezingen: wat is voor u écht een goede reden om op een bepaalde partij te stemmen?

Over stemmen gesproken: mijn stem was nog steeds stuk. Ik vermoed een keelontsteking. Nader onderzoek zal dat moeten uitwijzen. Dus ik vermaakte mij met klein huishoudelijk werk, het maken van wat huiswerk voor de cursus 'solliciteren' en het drinken van kruidenthee-met-honing:
Voelde mij best wel een beetje zielig omdat ik niet meer werk kon verrichten dus was blij met een beetje afleiding: het WK schaatsen. Met onder meer een prachtige prestatie van deze man:


Davide Ghiotto is de eerste Italiaan die goud pakt op het WK langebaanschaatsen op het onderdeel 10 kilometer. En dat vind ik dan zo leuk aan het publiek in Thialf: in plaats van hem uit te jouwen omdat hij een Nederlander naar de tweede plaats verwees, werd hij hartstochtelijk toegejuicht. Is dat bij Formule 1* racen eigenlijk ook zo? Dat het Nederlands publiek juicht wanneer eens niet Max Verstappen maar een ander als eerste over de streep komt?

In de reclame van medium ViaPlay zegt de dame iets als: 'Neem snel een abonnement want het formjoela wan seizoen is weer begonnen!' WHY!?

Weet zij niet dat veel Nederlanders op bepaalde populiste...politici stemmen omdat zij tegen buitenlandse invloeden zijn? In dat kader is hier een aardig weetje voor hen die vinden dat er in Nederland alleen maar plaats is voor 'de échte, originele Nederlander!': 'de échte, originele Nederlander (klik)' had lichte ogen en een donkere huidskleur. 

Zij leken dus veel op de Ariërs waar Hitler en zijn kornuiten zo'n fan van waren en die volgens hun occulte vriendin Helena Blavatsky 'edel' waren. Zonder te weten dat zij er wetenschappelijk gezien erg ver naast zaten want de oorspronkelijke Ariërs (klik) kwamen voort uit de Indiase volkeren. Oepsies!

Volgens fascisten zijn Ariërs superieur aan mensen die semitische talen zoals Hebreeuws en Arabisch spreken. Nu weet u dus waarom Wilders en Baudet en zo...pardon...nu weet u dus waarom mensen met fascistoïde ideeën zo'n hekel hebben aan joden en moslims: zij voelen zich superieur maar voortdurend blijkt dat zij dat absoluut niet zijn.

Als laatste computerhandeling van de dag, meldde ik mij af voor de workshop 'solliciteren' van de maandag erop. Met de vage hoop dat nog eens goed slapen mijn arme, getergde lijf weer een beetje op de goede weg zou helpen.

De muziek van deze week komt van Simple Minds. Hier is 'Don't you (forget about me)'



Deze week staan wij stil bij het overlijden van Ricou Browning

2 opmerkingen:

  1. Ik heb eerder last gehad van treinen die stopten en niet meer verder reden dan mijn gedachtentreinen.

    Het zijn niet de wekkers die je wilt hebben. Ik wordt toch liever met vogelgeluiden wakker.

    Het wordt tijd dat die tl vervangen wordt door een ledlamp in de tram.

    Ehhhhh, dat van Kaag vind ik dan weer wel... ;-)

    Doet die Pechstein nog steeds mee.. respect zeg. Zij is schaatsen.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft maar kwakkelen met jouw gezondheid, misschien wordt je wel gewoon ziek van het geknoei bij de belastingdienst, zou toch kúnnen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!