Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, januari 11, 2023

Heeft u een uitkering (gehad?)

Best vreemd dat veel AOW'ers tegen een Basisinkomen zijn, want wat is AOW eigenlijk? Juist, een Basisinkomen.
Toegegeven, het is geen vetpot. 

In mijn meest recente baan ontving ik - voor drie dagen per week (24 uren) werken als Office Manager - €980. Maar daar moest ik dus wel voor werken. Zonder recht te hebben op een flinke korting op reizen met het openbaar vervoer, bijvoorbeeld.

Bovendien is het 'gratis geld' want ook mensen die geen dag in hun leven gewerkt hebben maar stomtoevallig in Nederland zijn geboren krijgen het. Geen formulieren invullen, geen sollicitatieplicht...je hoeft alleen maar te blijven ademhalen tot je 67ste en je krijgt't! Echt waar? Echt waar (klik).

Dus toen mijn buurvrouw van 82 mij uitschold voor 'Luie donder, ga eens werken, jij!' terwijl ik met een biertje in de hand zat uit te hijgen bij een vrijwilligersrestaurant waar ik wel eens bijspring, sprong ik bijna uit mijn vel. Zij vertelde mij namelijk eens eerder - en glunderend - dat zij nooit een dag in haar leven gewerkt heeft maar dat haar man altijd financieel voor haar zorgde en dat zij - terwijl hij werkte - wel eens stiekem bijverdiende door 'voor mannen in de buurt een dansje te doen en zo'. 

Teren op de zak van haar man vindt de buurvrouw oké. AOW vangen zonder ooit gewerkt te hebben ook. Maar zij is fel tegen 'luie donders die niets doen voor hun geld!' 

AOW'er: "Ik ben tegen een #basisinkomen; iedereen die een maandelijkse uitkering krijgt zonder ervoor te werken is een luie donder!" "Waarom noemt u uzelf en andere AOW'ers lui?"

Voor mensen die AOW voor zichzelf níet te duur vinden maar een #basisinkomen voor anderen wél, is hier een filmpje:



In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

2 opmerkingen:

  1. Toen ik als een van de eerste geen full time ging werken omdat ik een dag extra thuis wilde zijn voor mijn kinderen keken mensen ook raar op. Tegenwoordig is het redelijk normaal. Alles veranderd.

    Love As Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben altijd gaan werken, maar vorig jaar ging ik op pensioen, ik krijg elke maand mijn vast inkomen
    Een @->- voor U.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!