Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, november 08, 2022

Goed nieuws en kattenlog

Deze lolcat vraagt zich af waarom mensen liever bang zijn,
dan dat zij logisch nadenken:

'Met duizenden vluchtelingen die jaarlijks binnenkomen, zijn wij binnen tien jaar overspoeld!'
'Ja, en als elke regendruppel altijd blijft liggen, zijn wij volgend jaar allemaal verdronken.'


Goed nieuws vind ik dat de recente akties van klimaatactivisten hun vruchten afwerpen. Wellicht anders dan hun bedoeling was maar toch. Dankzij het gegeven dat, verspreidt over de wereld, diverse mensen aandacht vragen voor behoud van de planeet door zich vast te lijmen aan tafels tijdens talkshows, vloeren, muren en kunstwerken, is 'rechts' radicaal van mening veranderd over kunst.

Was het narratief tot voor kort: 'Geen cent naar kunst en cultuur want dat zijn linkse hobbies!', luidt dat nu: 'Weg met klimaatactivisten want die beschadigen kunt en kunst moet koste wat kost beschermd worden!'
Rechts toen: 'Geen cent naar kunst want het is een linkse hobby!'
Rechts nu: 'Kunst moet koste wat kost beschermd worden tegen mensen die geven om de planeet!'

Mooi, niet?

Hij overleed ongeveer een jaar geleden. Ik mis Billy de Kat:

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/TerrebelAuthortainer

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

4 opmerkingen:

  1. Logisch dat je Billy mist, je hebt toch jaren samen doorgebracht, lief en leed gedeeld.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb deze kat al even maar zeg soms ook nog de naam van de vorige tegen haar
    je blijft die missen
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto van Billy de kat, en symbolisch, hij is als schaduw nog bij je aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel met je mee. Onze kater Ginger mis ik ook nog steeds na meer dan 2 jaar. Louis is een lieve kater maar kan GInger niet vervangen.
    Goed dat de acties vruchten afwerpen. Het is vijf voor twaalf wat het klimaat en milieu betreft.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!