Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 02, 2021

Goed nieuws en kattenlog

Goed nieuws is dat de pandemie behalve voor een hoop ellende ook zorgt voor voordelen. Bijvoorbeeld op financieel gebied maar zeker ook voor de natuur. Zie dit filmpje voor voorbeelden.

Heel goed nieuws is dat  Nieuw-Zeeland erkent dat menstruatieproducten vallen onder 'eerste levensbehoeften' en dat die vanaf juni gratis worden uitgedeeld op scholen in dat land. Nadat de producten eerder in Schotland al werden opgenomen onder de basiszorgverzekering is het een kwestie van tijd voordat andere landen - waaronder Nederland - óók deze stap nemen naar een betere beschaving. Onze regering gaat eerst nog even een jaartje of 20 'polderen' over de exacte uitvoering maar onze achterkleindochters krijgen maandverband van de staat.

Soort van goed nieuws is dat Nederlandse huishoudens inmiddels zó veel Tupperware bakjes hebben dat de dames die jarenlang van deur tot deur gingen om Tupperware-parties te organiseren voortaan meer vrije tijd hebben. Het is maar hoe je dit bekijkt natuurlijk maar in elk geval wordt er daardoor minder plastic geproduceerd en worden er minder autokilometers gemaakt.

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

Dit keer geen foto van Billy de Kat maar van eentje die ook zwart/wit is: Picasso, de kat van weblogster Morgaine. Met haar toestemming mag ik hier eerdaags een 'lolcat' van maken. Kunt u misschien een passend bijschrift bedenken?


Deze lolcat maakte ik eerder en gaat over samenzweringen betreffende buitenaardse wezens:

'Het is de schuld van aliens!' 'Waarom denk je dat?' 
'Kun jij bewijzen dat aliens er niet achter zitten?'
'Nee, maar...' 'Zie je wel! Zelfs jij denkt dat het aliens waren!'

3 opmerkingen:

  1. Persoonlijk denk ik dat mijn buurman een alien is,want..ik heb hem nog nooit tegelijk met een alien gezien.

    Love as Always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik laat het aan u over, je kan beter schrijven
    de lolcat is wel een goed onderwerp
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar ondertussen is er de trend van "free bleeding" en hollen ze dus weer achter de feiten aan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!