Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 03, 2020

'De islam' bestaat net zo min als 'het christendom'

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/


==========================================
'De islam' bestaat net zo min als 'het christendom'.
Dat is zo want dat vind ik.

'Het' is niet allemaal de schuld van 'de buitenlanders'. Waarmee aanhangers van populistische partijen geen christelijke blanke Noren bedoelen (dat zijn geen 'buitenlanders' maar 'blanke broeders'. Dan weet u dat.) maar licht getinte inwoners van landen waarvan zij denken dat daar veel moslims wonen.

Vluchtelingen zijn geen plunderende en verkrachtende IS-sympathisanten.
Dat is zo want dat vind ik.

Alle Turken stonden niet te juichen bij de live beelden van de aanslag op de Twin Towers.
Dat is niet zo want dat vind ik.

'Dat is zo want dat vind ik' is de drogreden van keuze van mensen die zich laten leiden door 'hun onderbuikgevoel'. Dat 'onderbuikgevoel' is zelden meer dan een uitspraak van een populist of de kop van een via social media verspreid krantenartikel.

Even een vraagje: als het weren van vrouwen op hoge posities binnen het geloof van Islam een 'achterlijke' religie maakt, wat maakt dat de katholieke kerk dan? Of, in een plaatje omdat dat voor sommigen duidelijker is:




Meer lezen? Mijn verhalenbundels

2 opmerkingen:

  1. We moeten eens wat minder in hokjes denken, maar juist mensen waarderen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oi, oi, oi...ja het wordt inderdaad de hoogste tijd dat we zelf gaan 'denken'...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!