Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 17, 2019

Geweld

'Als geweld echt de beste manier was om een einde te maken aan geweld zou er geen geweld meer zijn' is een oud stokpaardje van mij.



'Jij denkt maar dat jouw mening klopt!' kreeg ik daar ooit als commentaar op. Ik vind dat vermakelijk. Zou de persoon die dat riep zelf wel eens zeggen: 'Ondanks dat ik zeker weet dat het niet klopt, blijf ik bij mijn mening.'? Nee, natuurlijk niet. Wij denken allemaal dat onze mening klopt. Anders zou dat onze mening niet zijn. Doh.

Zo ben ik van mening dat het bewapenen van leraren (klik) het vuurwapengeweld op scholen niet zal beëindigen. Integendeel zelfs. Het wordt voor boze docenten nu nog wat makkelijker om lastige leerlingen uit te schakelen. Dan heb ik het nog niet over docenten die het ding per ongeluk laten afgaan, zwaar overspannen zijn, ruzie hebben met hun partner of collega's of die het schiettuig in hun bureaula stoppen en en vergeten er uit te halen in de schoolpauze et cetera.

Bovendien: als iemand de klas binnenstormt met een semi-automatisch geweer en bij binnenkomst de leraar doorzeeft met kogels, waar haalt die de tijd dan vandaan om zijn eigen geweer te pakken, die met kogels te laden (die verplicht apart opgeborgen moeten worden vanwege de grote kans op per ongeluk gebruikt worden) en terug te schieten?

'Ja maar zij moeten verplicht een training volgen!' Punt een: wie gaat die training betalen? Er wordt nu al flink bezuinigd op onderwijs in Amerika. Punt twee: ook goed getrainde politieagenten schieten in verreweg de meeste gevallen mis. Met name in panieksituaties.

Alleen mensen die verdienen aan wapenhandel worden blij van deze maatregel. Denk ik.

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

2 opmerkingen:

  1. Geweren, pistolen en dat soort wapentuig horen niet thuis op plekken waar kinderen les moeten krijgen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ik zie nergens dat jij dan wel een oplossing hebt die het geweld uit de wereld helpt, dat is dan wel een beetje jammer want nu blijven we ermee zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!