Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 18, 2019

Goed nieuws en kattenlog

Goed nieuws is dat steeds meer mensen vinden dat met name plastic goederen hergebruikt moeten worden. Helaas loopt Nederland een beetje achter. De schade kan worden ingehaald wanneer wij het voorbeeld van Noorwegen volgen. Daar kent men statiegeld op plastic flessen! 'Ja maar in Nederland kennen wij dat toch ook? Hoe komt het dan dat de Noren bijna 100 procent van alle plastic flessen hergebruiken en wij ver achter blijven? Zijn de burgers van Noorwegen milieubewuster dan de inwoners van Nederland?' Geen idee. Wat ik wel weet is dat de Noorse overheid niet alleen consumenten maar ook producenten financieel beloond voor het hergebruik van plastic flessen. Hoe meer producenten van plastic flessen hergebruiken, des te minder belasting betalen zij op de productie. Een bedrijf dat 100 procent van de door hen geproduceerde flessen opnieuw weet te (laten) gebruiken betaalt exact nul procent aan extra belasting. Tadaa!



Billy de Kat is de koning van het tuinpad


De lolcat van deze week:


'Ik ben groot voorstander
van vrijheid van meningsuiting!
Behalve wanneer die mening mij niet aanstaat.'

Meer lezen? Mijn verhalenbundels

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

4 opmerkingen:

  1. Geen belasting hoeven te betalen.....? Dat geloof je toch zeker zelf niet met Rutte als premier, dat gaat hier niet lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. of geen extra belasting... Dus de vervuiler betaald de extra en iedereen een beetje. Helemaal niet zo'n slecht idee.

    Love as Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, die belastingen, dat zijn maar wat gedachten van iemand....
    waarheid wordt dat nooit
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, waarom de Nederlandse overheid zo langzaam is hier wat aan te doen snap ik ook niet. Levert niets op natuurlijk. Beter is het om iedereen aan de warmtepomp te verplichten....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!