Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, oktober 23, 2018

Goed nieuws en kattenlog

Goed nieuws vind ik dat er altijd nog mensen zijn die zich hard maken om vooroordelen de wereld uit te helpen. 'Wij blijven niet ons leven lang kinderen, wij zijn geen kleine engelen en wij zijn niet ziek', laat deze jongedame met het Syndroom van Down de wereld weten. Moedig! Maar bovenal: zeer terecht!
Traditioneel worden vooroordelen bewust in stand gehouden. Gelukkig is het ook traditioneel dat er gebroken wordt met tradities zodra blijkt dat die achterhaald zijn. Zo zal het prototype 'maffe Indiaan' niet langer dienen als mascotte van honkbalploeg Cleveland Indians.


In Amerika laaide een variant op de Zwarte Piet-discussie op. Prima: racisme moet besproken worden.

Billy de Kat houdt goed in de gaten
wie er allemaal langs 'zijn' tuin loopt:

De lolcat van deze week:

'Geen cent naar cultuur!
En onze cultuur moet behouden blijven!'

=========================================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

7 opmerkingen:

  1. Mensen met autisme zijn ook niet ziek, maar soms worden ze als dusdanig behandeld.
    Een beperking welke soort dan ook is geen ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beperkingen worden vaak als een ziekte gezien. Maar dat is natuurlijk niet zo.

    Love As Always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik beoordeel mensen nooit
    we hebben allemaal wel wat
    ...
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, ze noemen het ook wel stigmatiseren! Mooi blog weer Terrence...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beperkt is beperkt, daarmee hoef je zeker niet ziek te zijn, ik werk ermee, alle vormen van beperkingen, en het zijn prachtige mensen!

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het downsyndroom bestaat in vele varianten, je kunt er niet één etiket op plakken,zelfs niet als het positief bedoelt is, dat is net zo dom als een negatief etiket.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja, ik zou de discussie over zwarte piet niet gelijk stellen met die over racisme of het vergruizen van mensen die gewoonweg anders zijn. Of zie ik dat verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!