Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 11, 2017

Spelen is leuk!

Spelen is leuk. Maar weinigen zullen het niet eens zijn met die stelling. Behalve wanneer mensen het spelen met andermans gevoelens tot doel hebben verheven of op het werk liever spelen dan hun werk doen. De één speelt graag een eenvoudig spelletje via de mobiel terwijl de ander liever met vrienden in een café zit voor een potje kaarten. Weer anderen hebben een spelcomputer in huis om daarbij in de huid te kunnen kruipen van een zangeres, een autocoureur of een soldaat.

Sommigen schaken op afstand en anderen spelen graag een bordspel met het hele gezin of spelen graag met de hond. Zelf speel ik graag met woorden (Maar dat wist u misschien al) en terwijl de één tijd besteedt aan het spelen van het TV-spel 'Wie is de Mol?' speel ik graag met de woorden van bekende politici. Ik vond het dan ook kostelijk dat een zekere geblondeerde politicus er in de pers schande van sprak dat mensen 'zomaar' Israël beschuldigen van slechte dingen en op diezelfde dag bekendmaakte dat hij nader zal samenwerken met een Franse politica die - net als haar vader eertijds - bekend staat om haar hartgrondige haat jegens Joden. Mijn gedachtes over die samenwerking op papier zetten (of aan het wereldwijde web toevertrouwen) is voor mij weinig meer dan spelen.

En u? Wat speelt u graag?

=================================================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

8 opmerkingen:

  1. Vooral taalspelletjes want voor een bordspel of kaartspel heb je meestal een ander nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik speel graag met cijfers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Speel tegenwoordig veel met de haaknaald :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bordspellen doe ik niet graag, maar ja.. jonge kinderen en die moet je juist stimuleren om bordspellen te doen. Vandaag daarom nog schaken en dammen gedaan. Van het weekend nog monopoly. Verder speel ik graag met buiten met de kinderen. En als ik voor mezelf moet ontspannen, dan ga ik liever lezen.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pim pam pet, dat blijft mijn favoriet, we hebben er zelf wel een volwassen versie bijgemaakt ;-)
    en monopoly en stratego staan bovenaan
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je enig kind bent dan speel je niet zo heel vaak spellen, vroeger met de familie, jokeren, als we allemaal bij elkaar waren was gaaf, mens erger je niet, hahaha

    Later werd dat op voortgezet onderwijs, trick track, wat je dan op het bord speelt van backgammon, ik weet niet eens meer hoe het gaat, maar uren samen met mijn mede school genoten.

    Triviant kwam toen ik zwanger was, uren samen met mijn moeder en ex man, die heb ik nog, en de vragen in het nu zijn hilarisch om terug te lezen ;-) Mijn kind zou het niet eens weten allemaal.

    Monopoly was ook wel leuk, een periode met een vriendin van lagere school gespeeld, maar thuis...

    memory, boter kaas en eieren, lastig in je eentje i know. Dammen, lol... verder toen al, veel schrijven of werkstukken maken voor school, die niet hoefden. Ja echt, vooral in de herfst tijd.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen lieve Terrebel. Tja, jij zou jij niet zijn als je niet met de uitspraken van politici zou spelen hihi, maar dat geeft wel een goede inkijk wat ze nu echt bedoelen hé.
    Zelf speel ik alleen scrabble om mijn kennis van de Nederlandse taal bij te spijkeren, de andere spelletje zijn niet aan mijn besteed...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geef mij ook maar letters en woorden om mee te spelen.
    Alhoewel ik op mijn werk heel de dag met cijfers bezig was en me dat ook wel beviel.
    Soms maak ik een sudoku maar dat is een uitzondering. Ik kom vrije tijd te kort (-:
    Die geblondeerde politicus is er een van het aparte soort. Maar ik moet toegeven dat hij veel nieuwe woorden heeft verzonnen. Dat is dan ook het enige pluspunt wat ik van 'm kan verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!