Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, december 31, 2016

Zaterdag's cursiefje: Iedereen moet zich aan de regels houden! Behalve ik. (#Column)

De overheid moet zich niet met ons bemoeien! Alleen maar met mensen die zich niet aan onze regels houden! De overheid moet dus komen met minder regels voor ons en met meer regels voor anderen. Want iedereen moet zich aan de regels houden! Behalve wanneer ik vind dat het een stomme regel is. Regels zijn er dus voor iedereen! Behalve voor mij! Want ik weet als enige wanneer ik een regel mag overtreden. En dat is zo want dat vind ik.

Tijd dus dat een regel ons oplegt dat wij onze eigen regels moeten bedenken.


=================================================
In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

7 opmerkingen:

  1. Goede morgen lieve Terrebel. Een mooie overgang van oud naar nieuw gewenst en voor morgen een fijn 2017!
    Hopelijk blijf je ons ook dan verblijden met al die mooie, heel doordachte logjes waarvan het bovenstaande een heel goed voorbeeld is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne jaarwisseling en een goed begin van het nieuwe jaar.
    Laat de kurken maar knallen, is beter dan vuurwerk.
    Ga mijn eigen regeltjes maar eens bestuderen ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou me er zoveel mogelijk aan, want ik wil graag gezond blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik vind wel dat er teveel regels zijn. En misschien wel te weinig controle op regels. En dat maakt een hoop regels overbodig, want als er toch niet op gecontroleerd wordt hebben ze geen zin.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eén januari,
    een schoon, pasgestreken jaar
    wordt uitgevouwen
    © hannie
    Goede morgen lieve Terrebel en ik hoop dat die het begin zal zijn van een al even goed jaar voor jou, te beginnen met een vast contract en moge je droom wat je dochters betreft uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En een gelukkig nieuw jaar wensen is dan toch weer een regeltje van mij, bij deze, jij hoeft natuurlijk niet aan mijn regels te voldoen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er zijn véél te veel regels. Door de bomen ziet de arme burger het bos niet meer maar de boeven wel de mazen in het net. Ik doe gewoon waar ik zin in heb en houd rekening met anderen. Dat vind ik een goed begin van het nieuwe jaar (-:
    De allerbeste wensen voor jou en allen die je lief zijn!
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!