Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 09, 2016

Virtueel gesprek


'Ik vind de boerka een symbool van vrouwenonderdrukking!'

-'Je hebt dus liever niet dat vrouwen daarin rondlopen?'

'Klopt! Het is verschrikkelijk dat vrouwen zich niet mogen kleden zoals zij willen.'

-'Je weet dat de meeste vrouwen die in boerka lopen dat zelf willen?'

'Niets mee te maken. Volgens mij weten zij niet wat zij willen en moet het rondlopen in boerka worden verboden.'

-'Jij wil dus een grote groep vrouwen verbieden zich te kleden hoe zij willen om duidelijk te maken hoe erg jij het vindt dat het vrouwen verboden wordt zich te kleden zoals zij willen?'


'Eh, ja, Precies! Dat dus.'

Hier een filmpje over de boerka:


===================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

6 opmerkingen:

  1. Wie ben ik om iemand te verbieden zich bij deze zeer warme dagen in te pakken alsof ze naar Nova Zembla gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer ik met iemand praat zie ik graag de gezichtsuitdrukking van de persoon met wie ik praat.
    Een persoon met wie ik praat wil ik in de ogen kunnen kijken.

    Een hoofddoek heb ik dus geen enkele moeite mee.
    Maar ik zal nooit een gesprek hebben met iemand die een boerka draagt. Ik vind het net zo niet kunnen als vrouwen en mannen die bijna naakt over straat lopen dezer zonnige dagen. Sommige dingen horen op het strand of thuis dus geen blote lijven of bikini's in de stad voor mij.
    Een boerka komt net zo intimiderend bij mij over als een bezweet bloot bovenlichaam dat ik niet ken. Dat ga ik dus uit de weg.

    Ieder is vrij en mag zich kleden zoals ie wil natuurlijk, maar ik vind eigenlijk niet dat het kan.
    En ik zal dus ook nooit reizen naar landen waar dit mag of moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij sommige mensen zou ik een boerka zelfs toejuichen. En dan verplicht. ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iets verbieden roept meestal tegendraadse reacties op. Dus een boerka verbieden helpt niets.
    Wel moeten de dames die dit dragen bereid zijn om hun gezicht te tonen als de wet of reglement dit voorschrijft. Een agent een bloedneus slaan zoals een dame in boerka ooit deed kan volgens mij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben tegen verbieden, en ik ben tegen verplichten.
    Maar aangenaam is zo`n onding niet zeg, wie dat vrijwillig aandoet is niet helemaal goed wijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf het zeggen... leven en laten leven!
    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!