Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, april 11, 2016

Wat is uw politieke voorkeur? En schaamt u zich daarvoor?

Mensen reageren soms panisch wanneer hen gevraagd wordt naar hun politieke voorkeur.

In landen waar men je hoofd afhakt wanneer je laat weten niet op de regeringspartij te stemmen begrijp ik dat. Maar in Nederland? Waar is men dan zo bang voor? Wij leven toch in een land waar je gewoon voor je mening uit mag komen? Ik mag vragen op welke partij iemand stemt en die ander heeft - gelukkig! - de vrijheid te zeggen: 'Dat gaat je niets aan!' en zo hoort dat.

Hoe dan ook: iedereen die regelmatig mijn weblog leest weet dat ik VVD stem.

Ik vind namelijk dat iedereen die niet werkt gewoon aartslui is.
Ik vind ook dat anderen via de belastingen mijn HRA moeten betalen omdat ik anders mijn hypotheek niet kan aflossen.

Van mij zijn alle buitenlanders welkom maar alleen als zij blank zijn en 'expat' worden genoemd. Regels zijn er natuurlijk voor iedereen en altijd! Er zijn geen uitzonderingen. Behalve voor mij. Wanneer ik haast heb bijvoorbeeld. Of wanneer ik het een onzinnige wet of regel vind.

Meer geasfalteerde wegen ten koste van natuur is de perfecte oplossing van het fileprobleem en ik ben voorstander van een overheid die burgers als ikzelf minder regels oplegt en burgers die anders zijn dan ik meer regels oplegt.

Vroeger kocht je iets niet als je het geld er niet voor had. Dat was normaal. Toen bedacht iemand de Hypotheek Rente Aftrek. Samen met makkelijk leningen kunnen afsluiten als je een nieuwe televisie nodig had 'omdat er een WK voetbal aankwam' was dit dé reden dat Nederland nu zo enorm in de schulden zit. Kijk maar eens naar dit filmpje:



In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

9 opmerkingen:

  1. Ik wist het wel.... je hebt je gewoon al die jaren voorgedaan als linkse rakker... ;-) Ik durf te wedden dat je soms twijfelt over Geert W.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn voorkeur is geheim.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, je hebt het leuk en sappig geschreven, zou er bijna intuinen.
    Zo zie je maar weer de wolf in schaapskleding. Hans

    ot, je verzoekje is genoteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd me niet bezig met politiek. Dus nee, geen voorkeur..
    Ik hoor af en toe wel wat, zoals laatst met dat Referendum, maar verder houd ik me er verre van.
    Ik stem dus ook nooit, maar ik zeur of klaag dus ook nooit!
    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn politieke voorkeur weet iedereen en ik steek dat ook niet onder stoelen of banken. Ik kom er openlijk vooruit. Jammer dat we in Nederland niet echt meer een linkse partij hebben.
    Nee ook de SP is niet zo links als ik ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi, wat een heerlijk, sarcastisch stukje tokkelde je hier boven neer. Dit zegt meer dan een serieuze benadering, humor laat heel veel slikken want het is de beste saus die je over je mening kan gieten lieve Terrebel!
    Waar ik voor stem, dat weet je wel: uiterst, maar dan ook uiterst links! Jammer alleen dat de anarchisten geen eigen partij hebben hé...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn partij moet ook nog geboren worden. Dwz ik zoek een progressieve, liberaal-sociale partij met een afkeer van schaalvergroting. Kortom iets dat politiek op de VPRO lijkt. GroenLinks komt in de buurt, maar vind ik eigenlijk teveel grachtengordel. Binnen D66, PvdA en SP zitten figuren die daar ook deels aan voldoen. Kortom jammer dat het versnipperd is, en mensen nog teveel dwepen met achterhaalde zaken als links en rechts. Dat stamt uit 1920: arbeiders versus werkgevers.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja rechts of links, of je nu door de hond of de kat gebeten wordt. uiteindelijk zijn het de grote multinationals die het voor het zeggen hebben. Ik vind het alleen erg jammer dat wanneer je rechts stemt heel raar aangekeken wordt, terwijl als je links stemt dat bijna gewoon is. Ik zeg maar zo als links iets meer naar rechts gaat en rechts iets meer dan links, dan komen we er wel uit, maar nu gaat het alleen nog maar om ego en spelen ze zoveel mogelijk op de man. Ik vind geen enkele partij echt meer een volksvertegenwoordiger, het zijn veelal zakkenvullers.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vroeger was ik links, nu ben ik even niets, ik weet het gewoon niet meer, en ik zie het met lede ogen aan allemaal, niet stemmen is ook een keuze, een vrijheid van keuze, maar ja, elke keer wordt ik toch weer verleid en zoek de kleinste partij op die links is.... zo dan... dus vraag me niet waar ik op zal stemmen, want de partij ken ik denk ik nog niet ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!