Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 13, 2016

Virtueel gesprek

Virtueel gesprek met een feminist(e)


'Ik wil niet dat jij mij anders behandelt alleen maar omdat ik een vrouw ben.'
Tweet: </p><p>'Ik wil niet dat jij mij anders behandelt alleen maar omdat ik een vrouw ben' (Via @Terrebelius) http://ctt.ec/0YE1a+
(klik op het vogeltje om dit citaat met link direct op Twitter te plaatsen)

Sterker nog: ik eis van jou dat jij mij hetzelfde behandelt als je een man zou behandelen!'

-'Goed, dan sla ik jou voortaan ook gewoon op je bek als je vervelend bent.'

'Zoiets zég je toch niet tegen een dame!?'
=========================

Kortom: ik heb moeite met vrouwen die zeggen gelijke behandeling te willen maar alleen wanneer hen dat uitkomt (hoeveel vrouwen kent u die het niet erg vinden een kleedkamer met mannen te delen maar in plaats daarvan eisen dat zij anders worden behandeld?) en vinden dat mannen dat maar moeten aanvoelen. Een stichting die zich inzet voor gelijke rechten voor vrouwen en mannen weigerde mijn sollicitatie in behandeling te nemen, puur en uitsluitend vanwege het vermoeden dat ik een penis heb. Een feit dat zij overigens niet lijfelijk hebben gecontroleerd. ik ben erg benieuwd naar uw gedachten over dit onderwerp! Bijvoorbeeld over het feit dat de ene groep 'feminist' wil worden genoemd ('Want er mag geen onderscheid worden gemaakt tussen mannelijke n vrouwelijke woorden!') maar de andere groep zich 'feministe' noemt ('Want ik ben een vrouw en dús komt er een -e achter het woord!')

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

11 opmerkingen:

  1. Een vrouw is geen man en een man is geen vrouw. Ben wel benieuwd of een transgender die zelfde hormonen ellende voelt als een vrouw...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mannen en vrouwen zijn anders. Natuurlijk zijn ze dat !
    Op het vlak van werken zou men vrouwen wel niet anders mogen verlonen dan mannen. Of deze vrouw nu ambtenaar is of een topfunctie heeft. Wanneer ze hun werk doen moet het loon hetzelfde zijn.
    Op vlak van omgang met elkaar is dit anders.
    Mannen doen het anders dan vrouwen. Er zou beoordeelt moeten worden naar het resultaat.
    En verder hou ik de deur open voor vrouwen én mannen. Dat is beleefdheid.
    Vrouwen zullen andere dingen aanwenden om hun zin te krijgen dan mannen, maar mannen kunnen het evengoed als vrouwen.
    Ik ben zelf geen feministe. Ik wil gewoon goed behandeld worden door beiden. Als een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil bij sommige vrouwen best even aanvoelen hoor, maar ik weet niet of ze dat dan weer willen. Maar als die vrouwen toch zo graag zelf behandeld willen worden als ons mannen. Zouden ze dan zo vriendelijk willen zijn om net zo makkelijk te denken als mij.... Nee joh.. mannen en vrouwen zijn anders.. en daar respecteer ik ze juist in. En dat is misschien wel het sleutelwoord.. niet gelijke behandeling (straks gaan ze ook nog met een trainingsbroek en paprikachips op de bank natuurfilms kijken) maar juist respect naar elkaar is wat we nodig hebben.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrouwen en mannen zijn wel degelijk anders.. Ze gedragen zich anders, voelen anders, denken anders..
    Vrouwen komen van Venus en mannen van Mars toch? Of was het nou omgekeerd? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wil best hetzelfde behandeld worden maar de hoffelijkheid houden we er wel in ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er zit een groot verschil in mannen en vrouwen. Ik behandel iedereen gelijk, maar ik ga met vrouwen anders om dan met mannen. Simpel toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is ook verschil bij mannen en vrouwen. Het ligt het ook aan hoe je aanpakt. Lijkt mij. Bij mannen doen het anders dan vrouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het énige "gelijke" dat er aan mannen en vrouwen is is dat ze allebei "mens" zijn, althans ,met een beetje geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vrouwen en mannen zijn anders en gelukkig maar ..

    beiden verdienen respect en gelijke behandeling..

    maar met de verschillen moet men rekening houden

    je gaat beiden dus anders benaderen..

    en hoffelijk moet je wel voor iedereen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uitgevonden door vrouwen, is naar mijn mening emancipatie is altijd wel met een "knipoog".
    Emancipatie van de vrouw houdt daar op wanneer ze een man moeten zijn.
    En ik denk dat de mannen meer geëmancipeerd zijn dan menig vrouw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan daar maar één ding op antwoorden: een mens is een mens, van welke sekse dan ook en moet op dezelfde voet behandeld worden: met respect!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!