Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, december 22, 2015

Kattenlog en goed nieuws

Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat mensen bang waren voor 'HET COMMUNISME!' (Ziet u de mensen van de Jaren'50 weer sidderen en beven voor uw geestesoog?). Waar was men dan precies zo bang voor? Simpel: men was bang dat het communisme zou leiden tot een samenleving waarin een grote arme arbeidersklasse onderdrukt zou worden door een zichzelf verrijkende elite en dat iedereen - behalve die paar rijke families natuurlijk - voortdurend in de gaten gehouden zou worden en bang gemaakt voor van alles en nog wat.

Eng, niet? Gelukkig is onze huidige werkelijkheid ver verwijderd van dit angstbeeld en...oh...shit...Hier mijn zelfbedachte 'lolcat' van deze week:
('Vreest het communisme! Onderbetaalde arbeidersklasse zal worden onderdrukt door een rijke elite!')
En vooruit: een foto van Maneki Neko, één van onze katten.

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden.

11 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat de nagels van Maneko ingetrokken zijn, anders is het niet écht geweldig voor de bekleding;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat onderdrukking altijd zal blijven bestaan onder de een of andere vorm.
    En dat katje ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kat, zet ook wat foto's neer van je andere katten, anders voelen die zich vergeten. ;) Tja, wat het communisme betreft, mensen moeten altijd wat hebben om bang voor te zijn vrees ik. Zonder vijandbeeld weten ze niet waar ze het zoeken moeten. Maar de huidige maatschappij is verre van ideaal en die wordt er nog steeds niet beter op. Laten we hopen dat dat een keertje gaat veranderen, zo niet meer voor ons, dan toch voor onze kinderen en kleinkinderen. Daar kunnen we aan werken.
    Ik wens je nog een fijne avond toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zolang de mens angst heeft zal hij beter presteren. Zo lijkt het wel. Maar het grote verschil tussen communisme en democratie is dat wij vrijwillig kiezen voor onderdrukking. We hebben er tenminste zelf voor gestemd. (en als je niet stemt.. mond houden graag)

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Angst is altijd een slechte raadgever. En meningen verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahahaha ja... al was ik er nog niet in de jaren 50.

    OT, ja een film kan meer kapot maken dan je lief is, als jij na de film de grond ingestampt wordt ten overstaan van vele film bezoekers, dit netjes aangeeft per mail als je thuis bent, omdat jij het netjes wilt aangeven dat je er niet blij mee was, en dan niets dan shit over je heen krijgt, dan ben je wel klaar met een vriendschap hoor ;-)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee niet bang maar blij wordt je ook niet van de regelgeving die er nu is...
    Wel blij wordt ik van je mooie kat op de bank...heb je meer aan dan geld op de bank
    Al kan dat handig zijn ;)

    Groetjes en fijne feestdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is toch cynisch bedoeld hé lieve Terrebel want naar wat ik er over denk is het onder gelijk welk regime hetzelfde liedje: de armen worden onderdrukt en de rijker worden rijker. Kijk nu eens: het communisme is er in onze tegenwoordige maatschappij door gedrukt! *wink, big smile*
    Een ietwat ongewoon kattenlog maar zeker en vast de moeite van het lezen en bekijken waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De VVD zou het samen met de VVD goed doen in de jaren 50. Wat een onnozele daar in de politiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Terrebel,

    politiek?
    Praat me er niet van...
    Maar katten!
    Jaaa.... dáár wil ik wel even over hebben.

    Ik raad je "Het Kattenkabinet" aan op de Herengracht.
    Echt de moeite waard!

    Dag..
    Groet van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik houd me niet bezig met politiek.. narigheid alom waar we niks aan kunnen doen.
    Ik stem niet, zie het nut er niet van in, maar ik zeur dus ook niet!
    Vind je het niet vervelend dat jullie kat de bank stuk krabt?
    Fijne dagen gewenst!
    Lieve groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!