Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, april 25, 2014

Zijn vriendin (Een verhaaltje)

Hij sliep op de harde vloer naast het matras
want dat was er één waar uitsluitend biologen blij van worden.
Voordat hij ging slapen had iemand hem verteld van een vrouw
die dezelfde interesses had als hij.

Het beeld dat hij van haar had was vooral opgebouwd uit geruchten
dus toen hij haar zag was hij met stomheid geslagen.
Zij was een gezicht in de menigte. Een mooi gezicht in de menigte.
De menigte was verleden tijd maar in haar gezicht las hij zijn toekomst.

Zonder dat hij het zelf doorhad zong hij mee met het liedje
dat hij in zijn hoofd had en zij moest daar om glimlachen.
Een paar weken later zouden zij samen een leuke avond hebben.

Samen met zijn vriendin.

===================
Meer lezen? http://www.lulu.com/spotlight/Terrebel

8 opmerkingen:

  1. Anoniem17:45

    Het leest als echte liefde, de ware gevonden, tussen iedereen en alles in. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja fluisterzacht, zo kun je het lezen. maar je kunt het ook nog anders lezen. Gezellig met zijn drieën zeg maar ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb jij het nu over een voorval dat je zelf beleefde lieve Terrebel? Want ik heb de indruk dat dit knap geschreven verhaaltje over jou en je vriendin gaat... of zie ik dat mis?
    Waar ik het wellicht niet mis over heb is dat jij er samen met haar een schitterend weekend van maken zal!
    En OT: bedankt voor het woordje uitleg, ik dacht al dat er iets schortte met jou...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms heb je dat. Je leert iemand kennen terwijl je al met iemand bent. Het klikt. Dan ge je er mee verder of niet.
    Fijn geschreven Ter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op de vloer is bést te slapen hoor, ik deed dat vroeger vaak naast de brandende kachel ,als Henk laat moest overwerken en ik op hem wilde wachten.We hadden in die tijd nog geen bankstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met Liefde gelezen.
    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen lieve Terrbel, en ik hoop dat die het begin zal zijn van een al even goede week!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!