Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, december 09, 2012

Huidskleur

Nu even een hapje eten en straks komen m'n vrienden van de kaartclub.

Vandaag hielpen mijn zoon en mijn vriendin mij flink met het uitruimen van de zolder-berging. Wij vonden ondermeer mijn oude schaatsen: heuse Noren van het merk Viking in de originele doos uit het einde van de jaren '70. Maat 36. Kopen? :-)

Van ongeveer dezelfde datum is het oeroude computerspel Pong (speel Pong!) dat wij tegenkwamen (met de originele handleiding en in de originele doos!)  in een Duitse uitvoering onder de naam Telespiel ('onze' doos).

Er werden opbergkasten in elkaar gezet en er werd flink geniest maar het resultaat mag er zijn! Al zijn we nog even niet klaar...Zo'n berging opruimen is toch altijd weer meer werk dan je vooraf inschat. Heel wat anders dan bijvoorbeeld het schrijven van een column of een opiniestukje. Hoewel dat ook zeker tijdrovend kan zijn.

Op de website Amsterdam Centraal verscheen een stukje van mij over bitterballen en eerdaags mag ik werken op het Carnivale Festival in Groningen. Allemaal leuke dingen dus. Soms lijkt mijn hele leven wel een feestje!

Zaterdag was ik aanwezig bij maar liefst twee verjaardagsfeestjes! Jammer dat ik niet betaald word voor elk feestje...;-)

Dankzij netwerken en onderhandelen mag ik eerdaags een paar entertainmentopdrachten uitvoeren en ben ik weer een paar weken verzekerd van inkomsten. Toch blijf ik vacatures bekijken voor parttime werk zodat ik in elk geval m'n vaste lasten kan voldoen.

Een paar dagen geleden kwam ik een vacature tegen voor een 'Incidentencoördinator'. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en daarom vroeg ik: 'Wat is dat, een Incidentencoördinator?' Het antwoord kwam al snel: 'Een Incidentencoördinator is iemand die werkt bij een Veiligheidsregio.' Tsja...noem mij maar ouderwets maar dat is geen informatie die mij dichter bij een antwoord brengt.

Waarschijnlijk stikt het in Nederland en Vlaanderen van de mensen die ontzettend interessante werkomschrijvingen hebben maar desgewenst niet kunnen vertellen wat zij nu eigenlijk precies doen op kantoor in ruil voor hun salaris.

Daar is ooit een term voor bedacht: verborgen werkloosheid.

Elk jaar rond 5 december hebben velen (extra) werk. In winkels, bij de groothandel, als banketstaafbakker of bijvoorbeeld als hulpsinterklaas.

Ik vind het Sinterklaasfeest een toonbeeld van integratie! Een van oorsprong Griekse bisschop die in Turkije is geboren maar in Italië woont huurt Moren in om Nederlandse (en Belgische) kindjes blij te maken!

Moren hebben van nature een donkere huidskleur, wethouder van Es van Amsterdam die Zwarte Pieten aanduidt als racisme! Moeten wij hen opzettelijk beledigen door te insinueren dat het beter is om blank te zijn? Nou? En trouwens: waarom is het blijkbaar wel goed dat Sinterklaas altijd maar weer een oude blanke man is en geen jonge gehandicapte Joodse lesbiënne met een donkere huidskleur?

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Sir Patrick Moore

3 opmerkingen:

  1. een jonge gehandicapte Joodse lesbiënne met een donkere huidskleur. Ze zal vast wel bestaan, maar ik wens je succes met zoeken. ;-) Trouwens ik denk niet dat mijn generatie discrimineert omdat wij zwarte pieten hebben gehad in onze jeugd. Discriminatie is een ander verhaal. Ik word er zo moe van dat elk jaar deze discussie weer naar boven komt. Laat de kinderen zien dat zwarte mensen heel vrinelijk kunnen zijn, cadeautjes brengen en ook nog snoepjes geven. Maatje 36 is te klein voor me... en voor Yaron te groot, dus daar kan ik je niet vanaf helpen. En ehhhh, bedankt he.. met je pong. Ik ben gestopt bij 36-34. Winst voor mij natuurlijk.. ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    en laatste bedankje... nu heb ik zin in bitterballen.. Zal ik nog op tijd zijn in Amsterdam?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee , maar 36 past mij niet ,ik zou trouwens m'n nek breken als ik op Noren zou proberen te schaatsen ;-)
    Dat gezanik altijd over Sint en Piet .Als je gewoon van "mensen" uitgaat kun je "discriminatie" uit het woordenboek schrappen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoe jij altijd een weerwoord weet te vinden lieve Terrebel. Ik kom hier altijd met plezier voorbij, jouw beschouwingen mogen er zijn!
    Je hebt weer een paar drukke dagen achter de rug, en zo te zien boordevol nostalgie om wat je allemaal verloren was en weer terug vond!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!