Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, april 12, 2012

Bevatten

10% slaapt 3 tot 4 nachten/week slecht. Slaapmiddelen geven na 2 weken nog maar 13 minuten/nacht meer slaap. TV en computer geven niet alleen prikkels maar vooral (blauw) licht waardoor geen melatonine wordt aangemaakt. Slaapmiddelen zorgen er vooral voor dat we vergeten dat we wakker hebben gelegen. Slaapapneu: 50 a 60 keer/uur even wakker. Oorzaken: vaak drugs (dus ook alcohol en tabak) en overgewicht. 20% blijkt door fysieke oorzaak slecht te slapen. Vaak te verhelpen. Huisartsen blijven voorschrijven terwijl zelfs in bijsluiter staat 'nooit langer dan vier weken gebruiken'. Soms al meer dan 20 jaar gebruik! Huisartsen 'willen relatie met patiënt goed houden'. Slaapkliniek.nl

Tot zover de aantekeningen die ik maakte tijdens een thema-avond, eerder vandaag. Het thema was 'slaapstoornissen' maar dat had u wellicht al begrepen...Eigenlijk had ik nog meer hier kwijtgewild vandaag maar eerlijk gezegd ben ik gewoon wat moe. Of lui.

De aantekeningen zijn vers, niet geredigeerd en kunnen dus taalfouten bevatten.

6 opmerkingen:

  1. Zit per dag in de week 10 uur per dag achter pc's . Slaap als een roos ! Prettig weekende jongen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik slaap altijd als een blok rozen.
    Heerlijk. slappmiddeln zijn voor mij niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik slaap zonder problemen, het is meer het wakker worden dat moeilijk gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik slaap enorm slecht. Meerdere malen per nacht wakker. Als ik wat pinten achter de kiezen heb, niet teveel, dan slaap ik als een roosje. Dus het klopt niet allemaal wat ze zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een héél enkele keer lig ik een paar uur wakker maar mééstal slaap ik als het bekende roosje .
    Ik ben geen voorstander van slaappillen ,meestal krijg je er gewoon een probleem bij inplaats van een probleem minder !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik slaap meestal heel goed. Eén of twee keer per jaar dat ik een nacht niet kan slapen. Maar dan weet ik de oorzaak. En soms... omdat Shirel of Yaron lopen te spoken in de nacht. En verder.. als ik gewoon een keer wakker word gemaakt door ze.. slaap ik zo weer in. Slaap lekker alvast.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!