Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, mei 23, 2010

Hand

Erg fijn, dat uitslapen en dan wat achterstallige klusjes doen in huis. Wasje draaien, vloertje boenen, formulieren invullen, songtekstje schrijven, struikje snoeien,...

Intussen geniet Superfer van zijn rust bij oma thuis. Bij haar hebben we heerlijk gegeten nadat we naar de film waren geweest.

De keus was gevallen op Iron Man 2. Een no-nonsense film waarin het verhaal ondergeschikt was aan de aktie-momenten en de special effects. En zo hoort dat ook met zo'n film. Er werd ontzettend veel opgeblazen in de film en lang niet alle schade werd veroorzaakt door ongelukken.

Ongelukken kosten de maatschappij verschrikkelijk veel geld. Vele malen meer dan die miezerige 7 miljard die immigratie ons zou kosten. Verreweg de meeste ongelukken gebeuren in huis. Indien U dus écht wilt dat er vele miljarden worden bespaard dan stemt U 9 juni op een partij die mensen wil verbieden thuis te zijn.

Ook studenten laten zich in hun stemgedrag leiden door sentimenten en niet door gezond verstand. Aan de ene kant zegt 87 procent van de ondervraagde studenten dat zij tegen afschaffing van de studiefinanciering zijn maar tegelijkertijd wil maar liefst 97 procent stemmen op partijen die de "stufi" willen afschaffen!

Zijn hedendaagse studenten gewoon ontzettend dom, lezen zij geen nieuwsberichten of partijprogramma's of is er iets anders aan de hand?

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Driek van Wissen

12 opmerkingen:

  1. zo zie je maar dat gevoelens soms de rede te boven gaat.
    Zijn de studenten van nu zoveel dommer dan pakweg die van mei 1968?
    Dat denk ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou het verstandig zijn om van partij te veranderen wegens wel of niet afschaffen van de 'stufi'? Mij lijkt een langere termijn-visie ook wel handig..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die niet om een politieke voorkeur stemmen, maar om andere redenen. Mijn ouders stemden al VVD en zo. Ik stem GroenLinks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Merrin22:07

    Ik was eergisteren aanwezig bij de demonstratie tegen de afschaf van de basisbeurs. Daar waren ook enkele vertegenwoordigers van politieke partijen, die hun visie/oplossing voor het probleem gaven. De (grootste) partijen die voor het behoud van de basisbeurs zijn SP, PVV & CDA, 3 partijen die ik niet (meer) serieus neem, laat staan partijen als TON en Lijst 17.
    Als je dit soort conclusies moet nemen, moet je (ik, als student zijnde) kijken naar welke partij het dan het beste met mij/het (hogere) onderwijs voor heeft. Door blijven gaan met demo's kan natuurlijk ook, maar 50 jaar demonstreren laat ons vaak hetzelfde zien: het heeft geen enkel effect op de doorvoering van een wetsvoorstel. Helaas.

    Vandaar dat ook ik aankomende verkiezingen ga stemmen op een partij die de basisbeurs voor studenten af gaat schaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @suske: Ook indertijd werden studenten vooral geleid door impulsen.

    @incinta: Studenten zijn natuurlijk ook maar mensen. Het afschaffen van de stufi heeft grote gevolgen voor de lange termijn maar mensen worden niet opgeleid om zover na te denken. Dat begint al op school waar je wordt getraind om alles wat je van een bepaald onderwerp weet in een korte uitbarsting te kunnen spuien waarna je het weer mag vergeten.

    @Me!: Dat klopt. Mijn eigen allereerste stem was voor de PvdA. Gewoon omdat mijn moeder én mijn grootmoeder dat beiden deden. Ging het gesprek thuis al over politiek dan vooral over hoe aardig die Joop den Uyl toch wel was.

    @Merrin: Hartstikke goed dat je een weloverwogen keus voor de lange termijn maakt! Voor onze idealen stemmen we al lang niet meer dus dan maar voor plannen die ervoor zorgen dat we nog een redelijk comfortabel leven kunnen leiden. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Immigratiekosten zeggen me niet zoveel. Ze zijn nodig om mensen te redden en ze zo in Nederland te laten leven. Nuttige kosten dus. Wilders kost veel geld omdat hij een hele samenleving tegen zich op zet. Daar redt hij het niet mee en die kosten lopen alleen maar op.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Best lekker om eens die achterstallige klussen aan te pakken.
    Tja en wat betreft de ongelukken in huis, ik denk dat als iedereen naar buiten gaat dat... juist ja.
    Maar goed, ik ben ook voor buiten spelen, gewoon lekker overal een beetje heen en hier en daar wat meekrijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem01:11

    Behalve lekker uitslapen was het best een nuttig dagje voor jou dus ;-)

    En ik mag toch hopen dat de meeste studenten zich een klein beetje verdiepen in het programma van de partij waarop ze gaan stemmen. Niet alleen omdat ouders, vriendjes erop stemmen en ook verder kijken dan dat ene standpunt wat die partij zo goed of juist fout maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, 7 miljard vind ik anders best een pittig bedrag.
    Maar zeer goed besteed, en daar zou het om moeten gaan. Niet wat het kost, maar wat het heeft opgeleverd, en dan niet alleen qua geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een berg mensen gaan volgens de diverse "peilingen" op een partij stemmen die het land er niet beter op gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb gisteravond het premierdebat opgezet, mijn nu net 18 jarige dochter heeft haar eerste stempas binnen, die zij wil inlijsten (lol), waarop ik zei, goh, die moet je inleveren, hahahaha

    Ben ik eindelijk even onder zeil geraakt, ik werd wakker toen het debat voorbij was, heb het gered tot de hypotheekvraag en daar in slaap gevallen tot de nabeschouwing al bezig was...

    Maar heel eerlijk, zelfs ik ben de weg gewoonweg kwijt!

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hedendaagse studenten kunnen zelfs niet meer denken omdat ze helemaal vastgeroest zitten in de Informatie-maatschappij.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!