Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, mei 27, 2010

Geactiveerd

Voor wie dit leest: Ik was een paar dagen in Breda. Voor wie dit niet leest: ik was een paar dagen in Breda.

Had U geloof ik nog niet verteld dat mijn zoon inmiddels zijn derde bruine band in karate heeft gehaald. De volgende is de zwarte! Onnodig te zeggen dat ik baie trots ben op die jongen! Eigenlijk ben ik ook wel een beetje trots op mezelf: Twee dagen van weinig slapen en veel drinken in Breda en dan toch nog gisteren de vriendschappelijke interland Nederland-Mexico kijken, gevolgd door Star Wars: Return of the Jedi en dan ook nog stukjes van het verkiezingsdebat zien!

Bovendien vanmorgen op tijd op om mij op het veerpont te begeven dat mij naar het cursus-lokaal bracht. Vandaag was het de beurt aan de workshop financiën. Daar kwam het ter sprake dat slegs ongeveer 1 op de 20 mensen een soort van huishoudboekje bijhoudt en dus verreweg de meesten geen idee hebben van hun precieze inkomsten en uitgaven. Velen blijken abonnementen te hebben van mobieltjes die ergens ongebruikt in een la liggen of op een tijdschrift dat ongelezen de papierbak ingaat. Ook zijn er die hun pc voor 7,50 per maand hebben verzekerd tegen schade en diefstal. Zonder zich te realiseren dat diezelfde computer gewoon is meeverzekerd in hun reguliere inboedel-verzekering. Bijvoorbeeld.

Na afloop nog met een paar collega-cursisten een broodje gaan eten en wat gaan drinken. Vroegere mede pencak-silat cursist Jan schoof bij ons aan nadat ik hem toevallig op straat ontwaardde.

Toeval vind ik een leuk verschijnsel en ik ben er nog steeds niet uit of ik er al dan niet in geloof. Zo schijnt het dat ongeveer 16 procent van de gebruikers af en toe problemen ervaart met de OV-chipkaart. Persoonlijk heb ik het idee dat ik die 16 procent bèn! Bij 1 op de 7 keer inchecken gaat er iets mis. Gelukkig voor anderen ben ik meestal die zevende. Zo kreeg ik bij het Amsterdam Centraal station de melding:"Inchecken niet mogelijk" en miste ik mijn trein omdat ik alsnog een papieren kaartje moest kopen.

Bleek dat ik eerst via NS.nl en dan nog via een oplaadpunt op het station de kaart moest activeren voordat-ie voor treinreizen gebruikt kon worden. Voor inmiddels de vijfde keer in een jaar tijd. Misschien moet het ding om de drie treinreizen opnieuw worden geactiveerd?

In de link van vandaag wordt William "Captain Kirk" Shatner belachelijk gemaakt.

7 opmerkingen:

  1. er valt nog veel winst te halen voor velen uit een goede administratie...
    Een kasboek hou ik ook niet bij, het blijft een vervelende werkje. Ik weet ook dat er te veel uitgaat, het kan met minder ook allemaal wel...

    Hoera wederom voor SUPERFer!
    Gaaf zeg! is ie vast zelf ook super trots op!


    grtzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is die OV chipkaart bedoeld om mogelijke treinreizigers te weren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dan hebben uw zoon en ik beiden de 1e kyu. Hopelijk gaat hij binnen enige tijd voor 1e dan.
    Dat zit er voor mij (voorlopig) niet meer in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ongeveer wel in mijn hoofd zitten wat ik nog heb en uitgeef. Ik zeg niet dat ik het op de cent weet, maar wel redelijk nauwkeurig.

    Love As alwyas
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem23:19

    Geen kasboek hier, ik weet het wel zo ongeveer en online bankieren is erg handig om even wat terug te zoeken.

    Top van je zoon!
    Op naar de volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier een bijna perfecte administratie.
    Je zoon is net zo ver als die van mij dan. Die van mij wil er alleen mee gaan stoppen, wat natuurlijk jammer zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. whahahahaha ja zo kwam mijn jong volwassene ook heel kwaad thuis van de week, ze gaat binnenkort naar de Efteling met vriendin en zoon van mijn vriendin, en het blijkt dat met de OV kaart (die pas geldig is voor vrij reizen in sept voor haar), als ze hem oplaad dat ze dan vele malen goedkoper uit is per trein dan een kaartje te moeten kopen, kreeg dat ding ook niet geactiveerd en na lang zoeken kwam zij met idem verhaal en ik moet mijn kortingpas ook opnieuw activeren alleen al voor normaal bus/metro of tram vervoer... snap ik ook weinig van, maar ik kreeg netjes een brief met uitleg, hahaha

    Wat budgeteren betreft, omdat ik niet zo goed ben in balansen, op papier hou ik namelijk over, in het echt kom ik tekort, heeft mijn moeder de handdoek maar in de ring gegooid al lang geleden en mij aangeleerd, betaal je rekeningen en wat overblijft moet je het mee doen, OP IS OP...

    En zo doe ik het nu nog, als de rekeningen maar betaalt zijn, natuurlijk heeft zij mij ooit bij een eerste paniek uitbraak van een rekening van waterschap ofzo, wist ik veel... nog geleerd dat je dan kan bellen en een regeling kunt treffen, en dat dan ook eerst weer even mee moet rekenen en minder overhoud...

    simpel, maar het werkt voor mij.

    En van harte met je zoon, ik heb zelf ooit op karate gezeten... ik heb de gele band gehaald ~kuche~ ;-)

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!