Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, september 16, 2009

Exploderen

Is het U wel eens opgevallen dat de prijs van een bakje patat stijgt wanneer de aardappel-oogst tegenvalt maar dat de prijs niet zakt wanneer er sprake is van een uitzonderlijk goede oogst? Typisch, niet?

Ook typisch:
Zit je net lekker te poepen (heel normaal iets trouwens, dat poepen. Het schijnt dat bijna iedereen het wel eens een keertje gedaan heeft. Toch spreekt men op TV liever van "stoelgang" zoals men in ziekenhuizen mensen via bordjes ende (al dan niet gekleurde) pijlen liever de weg wijst naar "Oncologie" dan naar de kankerafdeling. Maar hoe je't ook noemt, Patrick Swayze ging er niet minder dood aan.) gaat de telefoon. Er is een tijd geweest dat ik toch zo snel mogelijk bij de telefoon poogde te komen want het gesprek kon wel eens "belangrijk" zijn. Intussen ben ik wat ouder geworden en tot de conclusie gekomen dat de wereld gewoon blijft doordraaien. Ook als je een "belangrijk" telefoontje mist.

De Algemene Beschouwingen zijn ook "belangrijk" maar terwijl ik ooit graag de complete debatten volgde lees ik nu liever uitsluitend over de hoogtepunten. Een dieptepunt is uiteraard het voorstel van Blonde Geert om de "kopvoddentax" in te voeren, een belasting van zo'n 1000 euro per jaar voor iedereen die een hoofddoekje draagt. Dat zou m'n oud-tante zaliger niet leuk hebben gevonden. Ja, ooit was het voor autochtone (oudere) dames heel normaal om hoofddoekjes te dragen. Als zo'n lapje stof vrouwen al onderdrukt wat doet de stropdas dan met mannen? Weg met de stropdas in de kantoorcultuur! Waar blijft Amnesty om deze vorm van mannen-onderdrukking te veroordelen!?

De opbrengst van de hoofddoekjes-belasting zou ten goede kunnen komen aan bijvoorbeeld het Blijf van m'n Lijf-huis. Als ludiek protest tegen deze uiting van racisme zou ik bijna zelf met een hoofddoekje gaan rondlopen maar het is beter om Blonde Geert en zijn uitspraken simpelweg te negeren en dingen te doen die mij écht nuttig lijken. Zoals uitrekenen wat de peroxide politicus onze maatschappij nu eigenlijk jaarlijks kost.

Aan salarissen, fractie-ondersteuning en onkostenvergoedingen kregen Blonde Geert en zijn vazallen ruim 6 miljoen euro; De vaak absurde kamervragen die hij en z'n fractiegenoten stellen kostten tot dusver ruim een miljoen euro; De beveiliging van de racistische voksvertegenwoordiger kostte de overheid (en dus de burger) ongeveer 10 miljoen euro.* Ruim 17 miljoen euro zijn "wij" kwijt aan de een of andere gefrustreerde idioot die nog zendtijd krijgt ook! Goed. Genoeg daarover.

Er gebeuren ook nog leuke dingen. De Pilates-oefeningen die ik ook vanmorgen weer deed met en bij vriendin Eva blijken goed voor mijn heup en ook op dagen dat ik niet doe aan Pilates vermaak ik mij opperbest.

Zo kon ik gisteren een vriendin helpen met een lastige situatie, kon ik een klant helpen uit een vervelende positie te komen, wees ik een leuke studente de juiste weg en ontving daarvoor spontaan een kusje op de wang, gaf ik een junk een sigaretje die in ruil een liedje voor mij speelde op zijn inmiddels 4-snarige gitaar en kon ik de sigarenman blij maken door hem te vertellen waar zijn favoriete biersoort nog verkrijgbaar was.

Bovendien maakte ik m'n zoon blij door hem mee te nemen naar de film. Wij wilden eigenlijk naar Inglorious Bastards maar die schijnt vanwege het gewelddadig karakter van de film uitsluitend toegankelijk te zijn voor mensen van 16 jaar en ouder. Jongeren moeten dus maar even een half jaartje wachten voordat ze die kunnen huren (Of illegaal downloaden als ze'm eerder willen zien maar dat mag natuurlijk niet...ssst!). Het werd dus maar G.I. Joe: The Rise of the Cobra die volgens de mensen van de filmkeuring geschikt is voor jongelui vanaf 12 jaar. Hoe gewelddadig moet Tarantino's nieuwe rolprent wel niet zijn (Typische woordcombinatie in het Nederlands, dat "wel niet". Maar dit terzijde) als in GI Joe: The Rise of the Cobra al halve steden worden vernietigd, de poolkap wordt opgeblazen, duizenden mensen worden vermoord en soldatenhoofden van binnenuit exploderen?

*Bronnen: Ondermeer tijdschriften Panorama en HP de Tijd en minister Hirsch Ballin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!