Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 14, 2009

Verovering

Eindelijk is het hoge woord eruit: De Mexicaanse Griep is ogenschijnlijk weinig meer dan een excuus om de zorgpremie met een tientje per maand te verhogen. Weten we dat ook weer.

Dankzij nieuwe technologieën weten wij tegenwoordig ook altijd waar we zijn. Ik heb het over GPS in mobieltjes en fotocamera's. Reuzehandig, zo'n Global Postitioning System. Nu weet je zeker dat je die foto van de Eiffeltoren niet in Berlijn hebt geschoten en dat je daadwerkelijk op het terrein van hackers-evenement HAR bent aangekomen. Dat zie je namelijk in het schermpje van de mobiel en/of camera. Wat mij betreft valt deze vinding in dezelfde categorie als de inklapbare wasmand, de afstandsbediening met uitwerp-knop en de plumeau-op-batterijen.

Bij het spelen van bordspellen zijn geen batterijen nodig. Gisteren speelden m'n zoon, m'n moeder en ik het bordspel Risk. De eerste partij won ik door "tenminste 18 gebieden e bezetten met minimaal twee legers per gebied". Het tweede potje won ik ook:"Vernietig alle rode legers". Arme mama...En passant had ik ook maar even de volledige wereld veroverd.

Diverse machtswellustelingen hebben dat in het echie geprobeerd en hoewel sommigen (Napoleon, Alexander, Shaka Zulu, Dzengis Khan) erg ver kwamen haalden ze't toch niet. Sommige gebieden zijn nu eenmaal lastig te veroveren.

Iemand's hart veroveren is bijkans eenvoudiger. Hoewel ook dat vaak mis gaat.

Wat is Uw meest recente verovering?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!