Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 07, 2009

Argentijn

Boek nummer 14 van dit jaar is "Erken mij" van Esther Verhoef. Geen dik boek maar een relaas over vertrouwen en verraad. In die volgorde.

Gelukkig heb ik in mijn persoonlijk leven zelden verraad meegemaakt maar ontving en gaf ik wel een overdadige hoeveelheid vertrouwen. Vooralsnog heb ik geen reden om op te houden anderen te vertrouwen. Daarom ook vertrouw ik erop dat de economie wel rechttrekt. Daarom vertrouw ik er ook op dat de Large Hadron Collider zal doen waar-ie voor gebouwd is.

Ik weet dat er mensen zijn die denken dat de speurtocht naar ondermeer anti-materie deeltjes uiteindelijk zal leiden tot het ontstaan van een zwart gat dat ons allen zal opslokken. Maar waarom daar bang voor zijn? Gaat het goed dan merken wij niets; gaat het niet goed dan merken wij niets. Dan zijn we namelijk allemaal dood voordat ook maar één persoon "Oh, oh" kan zeggen.

Vandaag werd er veel gezegd tijdens de herdenkingsdienst voor Michael Jackson. Allemaal mooie woorden. Natuurlijk. Maar het leven gaat gewoon door.

Ook voor de weduwe van Rob Sitek die onlangs om vooralsnog onbekende redenen werd doodgeslagen door een Amsterdamse Taxi-chauffeur. Het zijn gelukkig excessen. Was dat niet zo dan zou Rob Sitek alleen maar een statistiekje zijn geweest zoals het bijvoorbeeld al jaren gaat in New York waar een lokale krant wekelijks een overzicht brengt van ondermeer het aantal Taxi-chauffeurs, politie-agenten en burgers dat die week is omgekomen bij gewelddadige akties.

Nee, vooralsnog hebben wij geen Che Guevara nodig om ons voor te gaan in een revolutie tegen het systeem dat wantoestanden in de hand werkt.

Che Guevara zorgde er wel voor dat ik onlangs op straat op de foto werd genomen door een mevrouw die bij wijze van kunstproject foto's verzameld van mensen die een kledingstuk dragen met daarop een afbeelding van de vermoordde vrijheidsstrijder. Vanwege het warme weer droeg ik een lekker loszittende rok met daarop het portret van misschien wel de beroemdste Argentijn.

Voor vandaag heb ik een filmpje voor U uit de tijd dat Ronald Reagan nog president was zonder Alzheimer. Youp van't Hek over lenen:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!