Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, maart 28, 2009

Halen

Vandaag voor het eerst een volledige aflevering gekeken van de nieuwe serie van Battlestar Galactica. Opeens zag ik een bekend gezicht voorbij komen: Het was Siddig El Tahir El Fadil El Siddig Abderrahman Mohammed Ahmed Abdel Karim El Mahdi, ook wel bekend als Siddig El Fadil en Alexander Siddig. Ik ken hem vooral als dokter Julian Bashir uit de serie Star Trek: Deep Space 9. Even later kwam er nog een bekend hoofd in beeld. Niemand minder dan Richard Hatch speelde een gastrol in de opvolger van de eerste serie Battlestar Galactica. In de aflevering van vandaag zat zelfs een verwijzing naar zijn naam in de originele serie: Apollo. Weet U nog wie toen zijn maatje was? Starbuck, gespeeld door Dirk Benedict die de wereld later zou gaan vermaken als Face uit The A-Team...U weet wel: die serie die als regel kent dat er geen doden of zwaargewonden vallen, zelfs niet wanneer er een helicopter te pletter vliegt tegen een bergwand.

Soms zijn regels maar stom. Natuurlijk. Om bijvoorbeeld zomaar een bekeuring te krijgen omdat je dubbel geparkeerd staat!? Dat anderen hun auto dubbel parkeren mag natuurlijk niet want daar hebben andere automobilisten en fietsers en zo last van. Maar zelf dubbel parkeren mag natuurlijk wél want zelf heb je altijd een goede reden. Fout. Regels gelden nu eenmaal voor iedereen en zijn meestal gewoon praktisch. Vind je een regel gcht stupide dan maak je daar melding van bij de betreffende authoriteiten. Weigeren die te luisteren dan verzamel je medestanders en blijkt de regel echt volkomen belachelijk dan zal die worden veranderd. Al vereist dat wel enig geduld. Laat dat nu net iets zijn dat velen niet meer bezitten.

Zelf denk ik een behoorlijk geduldig mens te zijn. Zo ben ik gisteren en vandaag bezig geweest om de schrijfbeveiliging van de externe harde schijf uit te schakelen. Gisteren (na de installatie van een Vista-update)zat-ie er opeens en kon ik er geen data meer naar toe schrijven. Fijn dat zo'n extern schijfje goed beveiligd is tegen het verwijderen van data maar dat je er ook niets meer op kunt zetten maakt het systeem iets minder praktisch. Op gegeven moment dacht ik:"Ach, ik heb nog de gewone harde schijf en bovendien kan ik m'n tijd wel beter besteden." maar als iemand een idee voor een oplossing heeft...? Ook m;n zoon had het nog even geprobeerd maar ook hij kreeg het niet voor elkaar. 

M'n zoon had nieuwe schoenen nodig tenzij wij van de oude de tenen zouden openknippen. Blijkt dat hij van de kindermaten af is en opeens in de herenmaten zit. Vreemd genoeg betaal je dan voor vrijwel identieke schoenen die misschien een centimeter groter zijn 25 procent meer geld. Vreemd vind ik dat. Net zoals dat je 3 euro nog wat betaald voor een cd als "Het beste van de Leidse Sleuteltjes" maar bijna 20 euro voor de nieuwst van een band met een achterlijke naam als "Mank Kaakje" (Uit het Engels). Zijn de schijfjes van een ander materiaal gemaakt? Hoeft de fotograaf van de cover van de kindercd niet betaald te worden? Wat is de deal hier eigenlijk?

Dat dacht ik ook toen ik deze foto tegenkwam op Google Maps: Hoeft de politie zich niet aan de wet te houden? Als het namelijk legaal is wat men hier doet zouden ook burgers hun auto gewoon op de stoep mogen parkeren om even een broodje te halen.

Vandaag staan wij stil bij de slachtoffers van de damdoorbraak bij Jakarta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!