Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 30, 2009

Gedrag

"Laat de oudjes niet in de kou staan; bevries de pensioenen niet." Was de slogan die in mij opkwam na vanmorgen het nieuws te vernemen dat Zorg en Welzijn de pensioen gaat bevriezen. Het ABP heeft besloten niet de gepensioeneerden aan te pakken maar de werkenden door de premies te verhogen. De overheid wil de pensioengerechtigde leeftijd etappe-gewijs verhogen tot 67 jaar om zo de druk op de pensioenpremies te verlichten. Eigenlijk is dat maar raar. Waarom wordt die leeftijd niet verlaagd tot bijvoorbeeld 63 jaar? Op die manier worden werkgevers verplicht meer jongeren aan te nemen die dientengevolge eerder zullen beginnen met het betalen van penispensioenpremie. Probleem opgelost. Toch?

Hoewel de problemen in Australië voor velen nog lang niet zijn opgelost lijkt het ergste nu wel achter de rug en bleek de grote stroomuitval in Sydney niet een actie in het kader van Earth Hour. Bovendien bleken na de grote bosbranden enkele doden niet dood te zijn. Gelukkig maar.

Gelukkig maar ook dat inmiddels m'n stem terug is (al kan ik voorlopig nog even niet zingen) en loop ik al twee hele dagen zonder brace om de knie waarvan ik tijdens wintersport de kruisband had verrekt. Zodoende kon ik vanmorgen na zes weken eindelijk weer aan de Pilates met en bij vriendin Eva. Thuisgekomen even een uurtje lopen opruimen totdat m'n zoon thuiskwam. Niet veel later kwam buurvrouw Winonah ons met een bezoekje vereren. Zij was net een paar minuten weg toen de meteropnemer van het NUON de meter kwam opnemen (duh!). Hij was net weg toen buurvrouw Hetty langskwam en die was op haar beurt net weg toen er een stel mormonen aan de deur kwam. Ze wisten mij wel weer te vinden vandaag...

Sommigen weten nieuws te vinden dat voor anderen verborgen blijft. Neem nu dit artikel waaruit blijkt dat het NOS-journaal niet altijd even betrouwbaar is. Natuurlijk niet! Geen enkel nieuwsmedium is onpartijdig (dus ook het bewuste weblog niet) en zelfs ik *AHUM* laat wel eens een feit vertroebelen door zelfingenomenheid, vooroordelen en andere soorten van subjectief gedrag.

De link van vandaag vergroot Uw (Windows-)desktop en geeft U het gevoel niet meer opgesloten te zijn binnen het raamwerk van de gebruikte monitor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!