Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 11, 2009

Beschermen

Had ik eerst al een brief verstuurd aan TNT met de vraag hoeveel het management gaat inleveren, had ik een verzoekje aan minister Hirsch Ballin gisterochtend verstuurd.

Gisterochtend had m'n zoon een toneelworkshop op school. "Pesten" was het thema en het was erg leuk. Vanmorgen moest hij een kwartiertje eerder op want als onderdeel van de gymles ging het naar de klimhal. De Ferman had niet alleen mij bijtijds op de hoogte gebracht maar ook nog voor de zekerheid zijn eigen wekker gezet. Zo keek hij vanmorgen (zonder ochtendhumeur want daar doen wij hier niet aan) naar Scrapheap Challenge op Discovery. Het zal aan mij liggen maar ik blijf hem geweldig vinden, die zoon van mij. Vanmiddag hebben wij een intake-gesprek bij een zelfhulpgroep (lelijke website, maar goed) voor tieners met een psychiatrisch patiënt als ouder. Heeft de onderwijshulp van school geregeld. Ik vind het geweldig!

Ik blijf de BBC geweldig vinden en er graag naar kijken. Voorbeeldje: bij het herhaalde NOS-journaal op een digitale zender komt onder in beeld zo'n lopend balkje met het laatste nieuws voorbij. In Engeland ook. In de Nederlandse editie stond er "Madoff schuldig". De BBC laat de kijker zichzelf een mening vormen:"Wanneer Madoff volgende week voor de rechtbank staat zou hij "schuldig" kunnen pleiten, volgens een bron."

Ik voel mee met de Britten dat er blijkbaar weer een paar idioten moeten rondlopen die het plan hebben opgevat het vredesproces onderuit te halen. Maar deze "Real IRA" is uit de tijd en achterhaald: de mensen willen niet meer. Zij zijn moe van alle ellende en aanslagen. De dood van weer een paar agenten in de buurt van Belfast zal en kan het vredesproces in Noord-Ierland niet tegenhouden.

Zowel de Engelse alsook de Amerikaanse en ja, zelfs de Nederlandse regering is niet van plan China tegen te houden bij de annexatie van Tibet. Misschien kunnen wij zelf een aktie op touw zetten: 

Wij gaan naar Tibet met een jerrycan met olie en legen die ter plekke in de bodem. Een beetje water erbij en de blauwhelmen groeien vanzelf en zijn meteen klaar om de lokale bevolking te beschermen.

Het filmpje van vandaag is het allereerste filmpje dat ik ooit op Youtube heb gezet. Het is geschoten met m'n trouwe Nokia N93 op een winderige dag in de nazomer van 2007 in het hofje waar m'n moeder (als U goed kijkt ziet U haar ook nog even!) woont.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!