Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, februari 16, 2009

Wetten

Op een balkon staat een man kleumend (?) te roken. In de kroeg mag het al een tijdje niet meer en van zijn vrouw mag het ook niet in zijn eigen huis want zij is allergisch voor de rook. Dat hij allergisch is voor haar katten doet niet ter zake "want die kunnen er toch niets aan doen dat jij allergisch bent?". Alsof die sigaretten er wat aan kunnen doen dat zij allergisch is voor de rook...Zou zij naar hem luisteren indien hij zou zeggen dat zij voortaan maar GTST bij de buurvrouw moet kijken omdat hij allergisch is voor soaps? Ik dacht't dus ff niet maar dat is natuurlijk "heel wat anders."

Hoe is dat bij U: Luistert U altijd écht naar elkaar of moet de heer de dame maar "aanvoelen"? Is de man extreem dominant of heeft de vrouw de broek aan? Reageren mag uiteraard anoniem.

Het onlangs gekochte kunstwerk kocht ik niet anoniem maar in de volle openbaarheid tijdens de opening bij Outland Records aan de befaamde Zeedijk. Hieronder een impressie van die dag. U kunt getuige zijn van het voorbijkomen van "Attack of the Timemachine" na 2:38min.


De lezers van het weblog waarop ik vragen publiceer zijn getuige van mijn briefwisseling met de brandschade-verzekering. Vandaag schreef ik hen een -mogelijk laatste- brief.

Ook wees ik hier de burgemeester van Weesp op het feit dat hij door twee tieners in de cel te gooien Nederland op de zwarte lijst van Unicef plaatst van landen die moedwillig de rechten van het kind schenden. Een half uur nadat ik de mail had verstuurd werd bekend dat de jonge raddraaiers niet langer zijn opgesloten. Toeval? (Vast wel maar het is leuk om te denken dat wij, gewone burgers, écht zoveel invloed hebben. Toch?)

Intussen besliste de rechtbank van Den Haag dat drie jongetjes die per e-mail een zekere publiciteits-geile politicus "bedreigden" 50 uren verplicht moeten werken, waarvan 20 voorwaardelijk. Toch wel beschamend dat ook de politierechter te Den Haag niet op de hoogte is van de inhoud van het verdrag van de rechten van het kind. Daar staat toch vrij duidelijk in dat geen enkele instantie of volwassene kinderen dwangarbeid mag opleggen als strafmaatregel. Als de wetgevers en uitvoerders al niet op de hoogte zijn van de wet, kunnen zij dan verwachten dat de gewone burger dan wél bekend is met alle 's lands wetten? 


De link van vandaag laat mensen nadenken over hun afval-produktie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!