Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, januari 06, 2009

Veroorzaakt

Mensen hebben "geen tijd" meer. Zo druk is de mens met het bedenken van steeds slimmere manieren van communiceren dat de werkelijke vaardigheden niet meer worden onderhouden. Daag een ander eens uit door hem of haar een vraag te stellen die niet onlangs in de media is geweest. U mag op mij oefenen.

Met name bij dienstverlenende instanties schort het nogal eens aan communicatie-vaardigheden. De woningbouw is inmiddels overstag...Gisteren werd ik gebeld met excuses en werd mij toegezegd dat ik zelfs mijn overleden waterkoker vergoed krijg, ook al heb ik de aankoopbon niet meer. Verder werd mij beloofd dat het communicatie-systeem zal worden geëvalueerd en zonodig aangepast en mogen diverse medewerkers op het matje komen omdat zij mij slecht hebben behandeld. Ook kreeg ik te horen dat er deze middag een echte electricien zou komen. Niet zomaar een electricien maar de baas en opleider van de jongens die namens Ymere de electrische bedradingen en stopcontacten bij huurders onder handen nemen. Ik ben benieuwd...

Vanmorgen belde de verzekering met de mededeling dat zelfs al zou de zogenaamde schade-expert wéér niet meewerken ik alsnog deze week eindelijk de rest-vergoeding ontvang voor mijn in mei verbrande inboedel.

Vanmorgen kreeg ik een reaktie op de door mij aan de KPN verzonden factuur. Toen de KPN mij gistermorgen wederom had afgesloten van internet en de vaste telefoonlijn belde ik met m'n mobiel naar de klantenservice. De jongeman vertelde mij dat er vermoedelijk iets fout was gegaan in de centrale en dat het wel een week of twee kon duren voordat de fout was hersteld. Nu kijk ik graag een filmpje en heb ik wat acteerervaring dus zei ik:"Twee weken...!? Je hebt twee minuten..." (*ZWAAR DREIGENDE GRAFSTEM*) en hing op. Nog geen vijf minuten later belde de jongeman mij terug en bleek alles zomaar opeens weer in orde. Vreemd he?

Ook vreemd dat GroenLinks opeens voor overheidsbemoeienis is. Normaal gesproken zijn de woordvoerders vrijwel altijd tegen. Zo is GroenLinks tegen het inzetten van de Mosquito als middel tegen hangjongeren en is GroenLinks (in elk geval in Den Haag) tegen de afname van coffeeshops. Maar gaat het om vuurwerk (waarvan het blijkbaar opeens politiek correct is om tegen te zijn) dan geldt er opeens een ander verhaal.

Althans, twee leden van de GroenLinks-fractie (David Rietveld en Arno Bonte in respectievelijk Den Haag en Rotterdam een petitie gestart tegen het afsteken van vuurwerk door particulieren.
Eén van hun argumenten luidt dat vuurwerk slecht is voor het milieu maar tegelijkertijd vinden zij dat de lokale overheden professionals moeten inhuren voor het afsteken van het jaarlijks vuurwerkfestijn. Alsof het dan opeens niet meer slecht is voor het millieu wanneer tonnen kruitdampen zich door de atmosfeer verspreiden. Maar dat zal wel aan mij liggen...

Ik vroeg hen wanneer zij het drinken van alcohol door particulieren willen verbieden en of zij eigenlijk wel weten dat ook de meeste vuurwerk-ongelukken eigenlijk gewoon door dit bijzonder verslavende en bovendien giftige goedje worden veroorzaakt.


De link van vandaag stelt consumenten in staat om (via Groenlinks(...) bij de landelijke politiek) hun ongenoegen te uiten over de invoering van de OV-chipkaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!