Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, december 04, 2008

Draadstaal

Het was even doorstappen (er gingen nog geen bussen of trams!) maar in de nieuwe recordtijd van 36 minuten stond ik op het station, een goede tien minuten voordat de trein vertrok om 05.54uur vanmorgen. Na enige tijd klonk uit de luidsprekers:"Mes dames et monsieurs, this is Rotterdam Centraal!" U raadt het al: Ik bevond mij in een internationale trein en wel die naar Brussel. In Brussel-Noord stapte ik over op een boemeltje om niet veel later uit te stappen in Kortenberg.

Op diverse lokaties in de omgeving mocht ik met een paar anderen sleutelhanger spelen ten behoeve van de Stichting Vredeseilanden. Zo kom je nog'ns ergens. Bijvoorbeeld in Erps-Kwerps. (Dat bestaat echt!)

Het werd een erg gezellige dag waarbij ik ook eventjes met de neus op de feiten werd gedruk: Amsterdam blijkt niet het centrum van het universum. Toen ik een collega vertelde dat ik uit Amsterdam kwam vroeg hij:"Ligt dat bij iets bekends in de buurt?" Pas toen ik hem uitlegde dat het de thuishaven is van voetbalclub Ajax en dat de ArenA er ligt ging er bij de 17-jarige voetballiefhebber een lichtje op. De verzorging was optimaal, de mensen (vooral Vlamingen. En wat hou ik van die "zachte g" bij dames! ;-)) bijzonder aardig en de financiële vergoeding van zulk een aard dat ik ook deze maand de huur weer kan voldoen. Bovendien zal ik vanaf heden hier het woord "verwittigen" wat vaker gaan gebruiken. Belgen spreken en schrijven zeer goed Nederlands. Maar dat zullen wij over een paar weken ook wel weer merken bij Het Groot Dictee.

Helaas was ik te laat terug in Nederland om mij bijtijds te kunnen melden voor de wekelijkse gitaarles. Gelukkig was mijn zoon onder de pannen bij buurman Vincent onder wiens hoede hij vandaag zijn huiswerk maakte. Samen vertelden zij bij mij thuis vanavond over hun vorderingen. Ook buurvrouw Winonah kwam zich melden. Zij vertelde ondermeer hoe druk ook zij het heeft met de voorbereidingen van het Sinterklaasfeest.

Het is ook even een drukte met alle klusjes want gisteren al meldde ik mij in De Balie voor opnames van De Jakhalzen in verband met de uitzending van De Wereld Draait Door van morgenavond. Die zal ik vanwege het vieren van Sinterklaas moeten opnemen om te kunnen zien.

Nu ook nog maar even hopen dat ik des zondags aanstaande daadwerkelijk te zien zal zijn in Draadstaal.

De link van vandaag kan ervoor zorgen dat U in 2009 bespaart op Uw energiekosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!