Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, augustus 07, 2008

Poolen

Het ziet ernaar uit dat de Ferman en zijn vader binnen een maand weer op hun eigen adres wonen. Vanmorgen maar weer'ns de woningbouw gebeld om te vragen hoe het nu toch zat. Na de laatste keer dat ik dat vroeg zou ik worden teruggebeld. De keer daarvoor ook. Evenals de keer daar weer voor. Al die keren is men per abuis vergeten mij terug te bellen of kon men mijn nummer niet vinden. Denk ik. Want het zal vast geen verhaal zijn van de klant met een kluitje in het riet sturen met de mededeling "U wordt teruggebeld." Toch? Het bellen ging ook vandaag niet zonder slag of stoot:"Die meneer ken ik niet"; "U heeft de verkeerde afdeling en ik weet niet welke U dan wel moet hebben."; "Die is op vakantie."; "Die is met lunchpauze." en natuurlijk de klassiekers "Ik verbind U even door" en "U wordt teruggebeld." Vandaag werd ik dan voor het eerst daadwerkelijk teruggebeld.

Ik kreeg de smaak te pakken en belde de onafhankelijke verzekeringsman om te vragen waarom er in het brandschade-rapport staat dat de brand "waarschijnlijk werd veroorzaakt door kortsluiting in de schakelaar van een bureaulamp". Onwaarschijnlijk want op de plek waar de brand volgens de brand volgens de brandweer ontstond stond helegaar geen bureau, laat staan een buraulamp. Volgens de meneer van het CED maakt dat voor de verzekering niet uit en krijg ik gewoon waar ik recht op heb. Wat volgens hem en mij niet klopte was dat de verzekering de kosten voor opruiming, schoonmaak en opslag van de geredde spulletjes op mij verhaalt zodat ik maar 5500 euro heb om de hele woning van boven tot onder opnieuw in te richten. Morgen hoor ik daar meer over nadat hij eea heeft uitgezocht.

Nu ik toch "on a roll" was meteen maar besloten de verzekering te bellen om hen van bovenstaande op de hoogte te stellen."O!" was de reaktie, duidelijk niet enthousiast.

Meteen maar even naar de afdeling Burgerzaken van het stadsdeel met m'n zoon voor z'n ID-kaart en vragen waarom wij niet zijn gebeld met de mededeling dat-ie kon worden afgehaald."Wij bellen nooit" was het antwoord. Toch vreemd want de laatste keer dat ik m'n paspoort haalde en de laatste keer dat wij m'n zoon's paspoort haalden werden wij wél keurig gebeld. Dat is dus blijkbaar niet gebeurd en slegs een onderdeel van onze fantasie. Meteen maar gevraagd waarom ik geen paspoort voor m'n zoon kon aanvragen ondanks een brief van de rechtbank waarin wordt verklaard dat zijn moeder incapabel is. Volgens hem was dat geen enkel probleem maar blijkbaar wel volgens zijn vrouwelijke collega die indertijd halsstarrig bleef volhouden dat wij dan maar zijn moeder moesten ontvoeren uit de gesloten afdeling van de inrichting waarin zij verblijft. Aanzetten tot crimineel gedrag is strafbaar in Nederland. Volgens de ambtenaar die wij vandaag spraken hangt het af van bij welke gemeente of stadsdeel je het paspoort aanvraagt en welke ambtenaar je achter het loket treft. De wet laat namelijk nogal wat ruimte voor interpretatie.

Bij de witwasserij...pardon...zaak in geluidsapparatuur en andere elektronica verkocht men niet de DVD-recorder waarmee men adverteerde. Dat bleek dus slegs een klantenlokkertje. Lijkt wel de Blokker en dergelijke: in het krantje adverteren met een produkt waar je maar vijf stuks van inkoopt en die dus binnen enkele uren is uitverkocht. Intussen heb je wel de klant binnen in je zaak. Wordt het geen tijd dat daar wetten tegen komen?

Er zijn ook wetten tegen ontvoering maar toch is dat precies wat "Maddie" is overeengekomen. Uit de rapporten die de Portugese politie heeft vrijgegeven is gebleken dat twee Amsterdamse mevrouwen menen het meisje in de hoofdstad gezien te hebben. Met die informatie is niets gedaan. Waarom is vooralsnog een raadsel.

Het is geen raadsel dat men de kosten van ziekenzorg wil verlagen in ons mooie land. Zo gaan er inmiddels stemmen op om mensen die onwel zijn geworden door gebruik van alcohol en/of drug op een feest de kosten van opname en medicijnen in rekening te brengen. Al langer wil men rokers meer verzekeringspremie laten betalen. Hetzelfde geldt voor mensen die teveel sporten en daarmee hun spieren te veel belasten. Hetzelfde geldt voor mensen die te weinig sporten en daarmee hun spieren te weinig belasten. Waarom dan niet de kosten voor fysiotherapie verhalen op al die dames die zo nodig een supergrote boezem willen hebben of zo graag op hoge hakken lopen? Ook dat is slecht voor de gezondheid namelijk en brengt een bewust genomen gezondheidsrisico met zich mee.

Als je ergens inbreekt loop je ook een risico. Dat wist ook Wijnand Duyvendak. Pas toen de zaak verjaard was trad hij met het verhaal naar voren. De schijterd. Volgens zijn partijgenoten is er niets aan de hand maar volgens de PVV moet hij alsnog naar het gevang. Voor één keer ben ik het met hen eens; ook al was de inbraak "voor de goede zaak" dat neemt niet weg dat Wijnand de wet heeft overtreden en daarvoor net als gewone burgers de consequenties voor dient te dragen.

Ze bekijken het lekker: ik ga zo even met Superfer een potje poolen.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Andrea Paninfarina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!