Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, augustus 25, 2008

Begin

10 September 2008 zal de geschiedenisboeken ingaan als Red Button Day. Op die dag zal -mogelijk uitstel daargelaten- de Large Hauldron Collidor, kortweg LHC in gebruik worden genomen. Deze ontzettend grote deeltjesversneller in en rond de Zwitserse plaats Cern zal ondermeer worden ingezet voor onderzoek naar theoretische deeltjes die sneller dan het licht reizen, de energiestatus van anti-materie en onderbouwing van de snaartheorie. Die laatste zou een verklaring moeten geven voor het bestaan van meerdere dimensies. Dus misschien wordt de LHC wel een portaal naar parallelle aardes zoals in de serie Sliders! (Hoofd-acteur en regisseur Jerry O'Connell blijkt getrouwd met Rebecca Romeyn. Hij wel.) Of het LHC wordt een zwart gat dat ons complete zonnestelsel opslokt voor het aan het verorberen van de rest van het universum begint. Of een beetje anti-materie en materie sluiten een onbedoeld verbond waardoor onze mooie aarde heel hard BOEM! doet...Volgens de onderzoekers bij Cern hebben wij niets te vrezen “en trouwens”, zo voegde een voorstander eraan toe “als we 10 september inderdaad een groot zwart gat ingezogen worden gaan we al van whoeshjschlurrrp voordat we Auw! kunnen zeggen. Nou, ik voel mij meteen volledig gerustgesteld.

Zo voelde ik mij wel gisteravond: de zusjes waren al opgehaald maar m'n zoon en ik gingen rustig verder met ministecken. Leuke hobby, dat Ministeck. Maakte ik vroeger prachtige dingen samen met m'n oma, tegenwoordig Ministeck ik graag met m'n kinderen. Het is een rustgevende bezigheid waarbij je bijna vanzelf echt gaat praten met elkaar.

Meer mensen zouden met elkaar moeten praten. Ik bedoel dan niet in de zin van opdrachten geven of die luidkeels afwijzen maar daadwerkelijk communiceren. Als mensen zouden beginnen met luisteren naar wat ze zelf zeggen; dat is dan alvast een goed begin.

De link van vandaag verwijst naar FoxitReader, een PDF-lezer die een stuk sneller opstart dan het logge Adobe Acrobat-reader. FoxitReader start alleen niet op binnen de browser en heeft een stuk minder toeters en bellen.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Arie Klapwijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!